- Zákazníci mohou jako jedni z prvních limitovanou speciální edici již objednávat i na českém trhu
- Exkluzivní lakování a výrazné detaily exteriéru i interiéru
- ID.3 GTX FIRE+ICE přináší ve spolupráci se značkou BOGNER FIRE+ICE novou edici navazující na legendární model Golf Fire and Ice1 z 90. let
Volkswagen představuje pouhý rok po světové premiéře studie limitovanou edici ID.3 GTX FIRE+ICE, která se vyznačuje extrémně dynamickým pohonem, exkluzivním lakem a mnoha designovými highlighty. Stejně jako legendární Golf II Fire and Ice, který se v 90. letech dočkal obrovského úspěchu a nyní je fanoušky považován za kultovní automobil, byl i tento model vyvinut ve spolupráci se značkou sportovního oblečení BOGNER FIRE+ICE, která je součástí mnichovské luxusní sportovní módní značky BOGNER. Na počest původního modelu bude k dispozici pouze 1990 kusů modelu ID.3 GTX FIRE+ICE a zákazníci si jej mohou objednávat již od 1 299 900 Kč. I na tuto limitovanou edici lze uplatnit Volkswagen e-dotaci ve výši 100 000 Kč.
VW ID.3 GTX FIRE+ICE
Martin Sander, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby, k tomu říká: „Ohlasy na naši loňskou studii byly neuvěřitelné. Mnoho fanoušků značky Volkswagen si přálo, abychom tento vůz uvedli do sériové výroby a my jsme jejich přání velmi rádi vyhověli. ID.3 GTX FIRE+ICE demonstruje atraktivitu našeho prémiového sportovního modelu a zároveň přináší kus historie Volkswagenu do elektrické budoucnosti.“ Volkswagen představil studii v roce 2024 na Setkání ID. v Locarnu.

Výkonný elektromotor, velká baterie a vysoký nabíjecí výkon. ID.3 GTX FIRE+ICE je v českém konfigurátoru k dispozici s jednou variantou elektromotoru, která dosahuje nejvyššího výkonu. 240 kW3 (326 k). Elektromotor vytváří maximální točivý moment 545 N.m. Speciální edice modelu ID.3 GTX tak ve zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a v akceleraci může dál pokračovat až do zásahu elektronického omezovače při 200 km/h. Její sériová výbava navíc již zahrnuje adaptivní podvozek DCC. Elektrickou energii poskytuje sada lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 79 kWh, kterou lze z rychlonabíjecích stojanů nabíjet stejnosměrným proudem s nabíjecím výkonem až 185 kW4. Při tomto výkonu trvá nabíjení z 10 na 80 procent cca 26 minut. Na jedno nabití ujede vůz v kombinovaném cyklu WLTP až 586 km5.
Individualizovaný vnější design. ID.3 GTX FIRE+ICE vyčnívá především díky svému metalickému laku Fialová Violet. Tato výjimečná barva připomíná legendární model Golf, který byl k dispozici v podobném odstínu. Výrazný sportovní nádech dodává i střešní rám s výrazným červeným eloxovaným hliníkem v odstínu Flaming Red. Střešní C sloupky zdobí matná fólie s geometrickým vzorem FIRE+ICE. Kromě toho je na střešním spoileru logo Fire and Ice z 90. let. Dalším výrazným prvkem jsou 20“ kola „Locarno“. Ta zdůrazňují dynamický vzhled vozu s eloxovaným metalickým lakem Fialová Violet, lesklou povrchovou úpravou a výrazným červeným krytem středového kola GTX. Zadní LED světla nejnovější generace byly pro tento model exkluzivně tónované. Výjimečným highlightem jsou také světelné projekce, které se při otevření dveří objeví na zemi a graficky zobrazují živly „Fire“ (strana řidiče) a „Ice“ (strana spolujezdce).

Výrazné detaily v interiéru. Interiér je barevně rozdělen na dvě části. Zatímco sedadlům a prošíváním na straně řidiče dominuje výrazná červená barva „On Fire Red“, sedadla a interiér na straně spolujezdce se vyznačují designovými prvky v modrém odstínu „Keep Cool Blue“ („Ice“). Volant, přístrojová deska, dveře a koberečky jsou ozdobeny barevným prošíváním a logy. Sedadla, inspirovaná kolekcemi BOGNER FIRE+ICE, jsou prošívaná ve stylu péřových bund, uprostřed mají náznak zipu a logo FIRE+ICE.
Úzká spolupráce se značkou BOGNER. Stejně jako v případě modelu Golf II Fire and Ice a studie ID.3 GTX spolupracovali na tomto projektu designéři značek Volkswagen a BOGNER. Daniel Hiendlmeier, generální ředitel společnosti BOGNER a ředitel její značky, k tomu říká: „Obnovení spolupráce mezi značkami Volkswagen a BOGNER FIRE+ICE po více než 30 letech a realizace nového sériově vyráběného modelu je pro nás výjimečným milníkem. Ze spontánního nápadu v podobě loňské studie vznikl vůz připravený k uvedení na trh, který nadchne jak fanoušky ikonického modelu Golf II Fire and Ice, tak i novou generaci. A to je jasné sdělení o důležitosti propojení módy a mobility.“

Bohatá sériová výbava. ID.3 GTX FIRE+ICE má v sériové výbavě mnoho prvků, které jsou kombinovány v různých paketech:
- Paket Interier Plus – prémiová sportovní sedadla s masážní funkcí, head-up displej s rozšířenou realitou a audio systém Harman Kardon
- Paket Comfort zahrnuje 2zónovou automatickou klimatizaci, Navigaci Discover Pro, multifunkční vyhřívaný volat GTX a vyhřívanápřední sedadlaPaket Assistance obsahuje parkovací asistent Park Assist, zpětnou kameru, bezklíčové odemykání a startování a adaptivní tempomat ACC
Kromě toho je u limitované edice standardně zahrnut sportovní adaptivní podvozkek DCC
Ohlédnutí do 90. let. Volkswagen představil v roce 1990 speciální edici „Fire and Ice“ na základě druhé generace modelu Golf, která byla exkluzivní svým sportovním pojetím i komfortem. Její design vznikl ve spolupráci s podnikatelem, módním návrhářem a režisérem Willy Bognerem. Golf Fire and Ice nabízený s pohony o výkonu 90 k až 160 k se především ve verzi GTI stal velmi brzy vyhledávanou raritou, a to díky svému výstřednímu vzhledu s tmavě fialovým perleťovým lakem, litým kolům, přednímu spoileru a rozšířené karoserii. Golf II Fire and Ice dosáhl nečekaného úspěchu s celkovým počtem 16 700 prodaných kusů což překonalo původní plán pouhých 10 000.
1. Golf II Fire and Ice – vůz se již neprodává.
2. ID.3 GTX FIRE+ICE 210 kW – kombinovaná spotřeba elektrické energie: 15,3–14,9 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km; emisní třída (CO2): A.
3. ID.3 GTX Performance FIRE+ICE 240 kW – kombinovaná spotřeba elektrické energie: 16,7–14,9 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km; emisní třída (CO2): A.
4. Nejvyšší možný nabíjecí výkon. Průběh nabíjení se na jednotlivých nabíjecích stanicích může lišit, přestože nabízejí stejný nabíjecí výkon. Množství přenášené elektrické energie ovlivňuje kromě výkonu nabíjecí stanice také maximální nabíjecí proud. Na maximální možný nabíjecí výkon má vliv také venkovní teplota, teplota sady akumulátorů a stav jejího nabití. Uvedený nejvyšší nabíjecí výkon byl zjištěn za podmínek stanovených metodikou WLTP při teplotě cca 23 °C a od stavu nabití pět procent. Pokud se tyto proměnné změní, může se nabíjecí výkon odchýlit od uváděné standardní hodnoty.
5. Dojezd zjištěný na válcové zkušebně podle globálně harmonizované metodiky měření pro osobní a lehké užitkové vozy WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Údaj platí pro variantu výbavy, která je z hlediska dojezdu nejvýhodnější. Údaje dojezdu podle metodiky WLTP se mohou lišit v závislosti na výbavě. Skutečný dojezd v praktickém provozu závisí mj. na jízdním stylu, rychlosti jízdy, používání komfortních/vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících/zatížení vozu zavazadly, topografii a opotřebení, resp. stárnutí sady akumulátorů.