Nissan GT-R: zblázněná druhá generace

Nissan si pro nás pomalu ale jistě připravuje druhou generaci své vlajkové lodi mezi rychlými vozy. Čekají nás pouze změny v pohonném systému, nebo se dočkáme zcela předělaného vozu, který již nebude kupé?

Nissan udělal se svým modelem GT-R opět díru do světa. Po modelech Skylinu a 350 respektive 370Z se jednalo o další pořádně svižné auto, které si u zákazníků velice rychle nalezlo oblibu. Nissan se proto rozhodl, že bude s modelem pracovat a připravuje si pro nás novinku v podobě druhé generace vozu.

ni30_53aadfc367b97

Zatím ovšem ohledně novinky přicházejí spíše znepokojivé zprávy. Už nyní je jisté, že dvakrát přeplňovaný šestiválec bude součástí hybridního pohonu, stejně jako je tomu i u jiných sportovních vozů od velkých asijských automobilek Hondy a Toyoty. Ovšem hybridní pohon je to nejmenší, co by se mohlo stát.

ni26_53aadfc34ba7c

Podle informací Australského magazínu Motoring, který se odvolává na zdroj z R&D Nissanu, byl vývoj vozu přesunut do Evropy a USA a to z jednoho jediného důvodu. Vůz by totiž měl pozbýt veškeré prvky designu kupé a měl by se z ně stát plnohodnotný čtyřdveřový sedan s řádně rozzlobeným, a zároveň k životnímu prostředí šetrným čertíkem pod kapotou.

ni40_53aadfc38220e

To by znamenalo, že bychom měli na světě nového konkurenta pro BMW M3 a možná i M5. Důvodem tohoto kroku je vyšší zájem o sportovně laděné sedany než vozy kupé a tím navýšení zisků. Navíc by z tohoto modelu mohl Nissan velice jednoduše udělat sportovní sedan od Infinity, které již tyto ambice mělo, ale svůj projekt Eau Rouge nakonec do zdárného cíle nedotáhlo.

ni42_53aadfc3a82e4

No uvidíme, zda se tyto informace ukážou jako pravdivé či nikoliv. Momentálně si však u Nissanu nemůžeme být ničím jistí. Jeho snahy o co největší minimalizaci nákladů a ziskovost po odchodu de Nysschena a Palmera totiž vyplodily mnoho “zajímavých“ projektů.