Aféra Volkswagenu, o které vás pravidelně informujeme, se rozrůstá do obludných rozměrů. Dostala již své jméno a začaly také padat hlavy, a to ty nejvyšší.
O aféře kolem podvodů s emisemi dieselových agregátů jste již nejspíše slyšeli a to buďto od nás, nebo z médií. Aféra, u které bylo již na počátku jasné, že se nebude jednat o nic malého, se nyní rozrůstá do tak monstrózních rozměrů, že se již netýká pouze samotné koncern Volkswagen, ale postihuje i další automobilky.

Bezprostředně po provalení falšování emisních údajů v USA se obrátil zrak celého světa na ředitele koncernu Martina Winterkorna. Ten původně kličkoval, jak jen mohl, a opakoval, že nemá veškeré potřebné informace, na základě kterých by se mohl k celému případu vyjádřit. Již včera však přišla zpráva, že Winterkorn končí. Vedení Volkswagenu chce mít nového šéfa v úřadu co nejdříve. Ve hře je dnes několik osob. Mezi nejžhavější favority však patří generální ředitel Porsche Matthias Müller, nebo současný šéf Audi Rupert Stadler.

Celá aféra však dál pokračuje a změna křesla generálního ředitele je prozatím jen chabou náplastí. I přesto, že se akcie společnosti, které se v posledních dnes propadly až o 20%, stabilizovali, nová pohroma je opět na cestě. Potvrdilo se totiž, je onen nezbedný software je nainstalován i ve vozech určených evropský trh. To by mohlo znamenat další pokuty a další řidiče, kteří budou muset jet na kontrolu.

Skandál však začíná mít lavinový efekt a je dost možné, že VW s sebou strhne i další automobilky. Začíná se totiž spekulovat, že podobné praktiky běžně užívá i BMW a nemusí se jednat o jedinou automobilku. Je tedy dost možné, že stojíme teprve na okraji samotné aférové propasti, a ještě jsme do ní zcela neskočili. To ovšem ukáže až čas a výsledky šetření, které nyní probíhá.

makawiel

Volkswagen Golf Sportsvan je celkovým vítězem testů AUTO TEST 2015

Previous article

Brány Volkswagenu vítají nového ředitele

Next article

You may also like

More in Reportáže