Jeden z menších modelů z nabídky Volkswagenu Polo, oslavuje čtyřicet let od svého vzniku. Inženýři v automobilce na tohoto oslavence nezapomněli a k narozeninám mu nadělili speciální výroční edici s jednoduchým názvem Polo 40th Anniversary.

Rok 1975 znamenal pro Volkswagen přírůstek nového, maličkého člena, který si však na sebe velice rychle upoutal pozornost. Co do techniky, byl spřízněný s malým modelem Audi 50, který byl jedním z mála výstřelů Audo do segmentu B. Od tohoto roku bylo malého Pola prodáno více jak 14 milionů kusů a to i přesto, že až do devadesátých let se vždy jednalo o technicky spíše zaostalejší typ vozu. Až rok 1994 znamenal pro Polo zcela nové předělání. Polo bylo vždy vůči svým konkurentům spíš malé a zastaralé a ani po kotníky nesahalo technicky prvotřídnímu staršímu bratru Golfu.

vwpo40_55c49d0657883

Druhé tisíciletí však šly prodeje Pola strmě vzhůru a dnes slaví 40 let od svého prvního exempláře. Vozů, které nesou označení 40. výročí se vyrobí jen tisícovka a bude k mání hned v několika verzích barevné metalízy, mezi kterými nebude chybět ani unikátní bronzovo-oranžové metalízy, kterou nenajdete na žádném jiném voze od Volkswagenu. Vůz se bude lišit také zatmavenými zadními svítilnami a lakovanými vnějšími kryty zrcátek. Nebude chybět ani plaketa na blatníku a číslo vozu na prazích.

vwpo20_55c49d06349e0

Vůz bude stát na 16“ kolech Portago, speciálně určených pro Polo a bude se pyšnit diodovými svítilnami a lesklou maskou chladiče. Interiér je obohacen o hliníkové pedály a černooranžové čalounění sedadel.

vwpo04_55c49d060f823

Cena vozu v Německu bude zhruba 540 000 Kč, což je méně, než by zákazník zaplatil za stejně vybavené Polo. Přesná cena automobilu v dovozu u nás však není známa a je pravděpodobné, že bude vyšší než nabídka v Německu. Pokud tedy toužíte mít sběratelský kousek, neváhejte ani minutu.