Automobilka Mitsubishi a rallye, to je věk, která k sobě pasuje jako šroub a matice. V současné době však tento manželský pár svatební tanec tančit nevidíme. Automobilka se totiž z rallye závodů stáhla. Ovšem to se nyní změní.

Tou největší ikonou ve spojení rallye a Mitsubishi je zcela jistě červený model Lancer Evo, který jezdily takové legendy jako Gigi Galli, nebo Tommi Mäkinen. Tyto naprosté pojmy bychom však dnes hledali již marně a prvenství převzala především značka Volkswagen. Ovšem konstruktérské týmy z Polska a Švédska se to rozhodli změnit.620_57f4d47998f99

Polský tým závodníka Pawla Dytka a švédská společnost Mpart si umanuli, že Mitsubishi opět vrátí do hry. Do parády si vzali malý hatchback Space Star, který je známý i jako Mirage a tento vůz upravili. Každý však trochu jinak.miss23_57f4d462d5709

Mpart upravila automobil podle specifikace R5. To znamená, že automobilu pod kapotou tepe zážehová čtrnáctistovka přeplňovaná turbodmychadlem Garrett, které původně sloužilo u Lanceru X. Tento motor spolupracuje s pětistupňovou sekvenční převodovkou Sadev, a je naladěn na výkon 206 kW. Poháněna jsou pak všechna kola.miss24_57f4d46307dfa

Dílo od Dytko Sport vznikl loni a byl postaven dle pravidel Ope N. V jeho nitru řádí přeplňovaný dvoulitr naladěný na výkon 243 kW, který spolupracuje se sekvenční převodovkou Samsonas. Automobil díky tomu zrychlí z nuly na sto za 3,9 sekundy a může jet až rychlostí 215 kilometrů v hodině v závislosti na zvolené převodovce. I v tomto případě jsou poháněna všechna čtyři kola a ústrojí je převzato z většího bratra Lanceru Evo X.miss40_57f4d4634fa79

Větší úspěchy prozatím sklízí automobil od Mpartu, který vyhrál národní rallyový pohár v britském rallye šampionátu. Automobil pilotoval Robert Blomberg, který měl jako spolujezdce Larse Anderssona.

makawiel

Odpočítávání pro velkou modernizaci Golfu zahájeno

Previous article

Faceliftovaný Golf již velmi brzy

Next article

You may also like

More in Motorsport