Automobilka Mitsubishi a rallye, to je věk, která k sobě pasuje jako šroub a matice. V současné době však tento manželský pár svatební tanec tančit nevidíme. Automobilka se totiž z rallye závodů stáhla. Ovšem to se nyní změní.

Tou největší ikonou ve spojení rallye a Mitsubishi je zcela jistě červený model Lancer Evo, který jezdily takové legendy jako Gigi Galli, nebo Tommi Mäkinen. Tyto naprosté pojmy bychom však dnes hledali již marně a prvenství převzala především značka Volkswagen. Ovšem konstruktérské týmy z Polska a Švédska se to rozhodli změnit.620_57f4d47998f99

Polský tým závodníka Pawla Dytka a švédská společnost Mpart si umanuli, že Mitsubishi opět vrátí do hry. Do parády si vzali malý hatchback Space Star, který je známý i jako Mirage a tento vůz upravili. Každý však trochu jinak.miss23_57f4d462d5709

Mpart upravila automobil podle specifikace R5. To znamená, že automobilu pod kapotou tepe zážehová čtrnáctistovka přeplňovaná turbodmychadlem Garrett, které původně sloužilo u Lanceru X. Tento motor spolupracuje s pětistupňovou sekvenční převodovkou Sadev, a je naladěn na výkon 206 kW. Poháněna jsou pak všechna kola.miss24_57f4d46307dfa

Dílo od Dytko Sport vznikl loni a byl postaven dle pravidel Ope N. V jeho nitru řádí přeplňovaný dvoulitr naladěný na výkon 243 kW, který spolupracuje se sekvenční převodovkou Samsonas. Automobil díky tomu zrychlí z nuly na sto za 3,9 sekundy a může jet až rychlostí 215 kilometrů v hodině v závislosti na zvolené převodovce. I v tomto případě jsou poháněna všechna čtyři kola a ústrojí je převzato z většího bratra Lanceru Evo X.miss40_57f4d4634fa79

Větší úspěchy prozatím sklízí automobil od Mpartu, který vyhrál národní rallyový pohár v britském rallye šampionátu. Automobil pilotoval Robert Blomberg, který měl jako spolujezdce Larse Anderssona.