Na mapu světového šampionátu Formule E přibyla další metropole. Jakarta E-Prix bude prvním podnikem mistrovství elektrických formulí ABB FIA Formule R, pořádaným v Indonésii. Do kokpitu závodních monopostů Porsche 99X Electric se posadí André Lotterer (GER/#36), který nedávno bodoval v obou berlínských závodech a Pascal Wehrlein (GER/#94).

Závod na okruhu Jakarta International E-Prix Circuit znamená začátek druhé poloviny sezóny. TAG Heuer Porsche Formula E Team očekává náročný víkend s extrémními povětrnostními podmínkami. „Tým se musí soustředit hlavně na získávání bodů,“ říká Florian Modlinger, šéf továrního týmu Formula E.

André Lotterer, který vyhrál 8 ze 16 závodů, je průběžně na sedmé příčce s 
59 body v klasifikaci jezdců šampionátu ABB FIA Formule E. Pascal Wehrlein ho následuje na osmém místě s 51 body. V hodnocení týmů je TAG Heuer Porsche Formula E Team aktuálně pátý se 110 body.

Florian Modlinger, ředitel továrního týmu Formula E

Šampionát Formule E míří do druhé poloviny své 8. sezóny právě v Jakartě. Co byste dosud vyzdvihl a co je potřeba dále zlepšit?

„Skvělým vrcholem byl samozřejmě double v Mexiku, ale také naše kvalifikační výkony nám dělají radost. André byl jediným jezdcem, který se dostal do kvalifikačních duelů ve všech závodech a kromě jednoho dalšího týmu jsme tam byli zastoupeni více než kdokoliv jiný.  A nebylo to jen Mexiko, kde vládla spokojenost. Podařilo se nám bojovat o pódium v Diriyahu, Římě, Monaku a v Berlíně. Občas jsme dokonce vedli závody v Římě či Monaku. Pro druhou polovinu sezóny máme jasný cíl: nejen dostat se na pozice, ze kterých můžeme bojovat o pódium, ale také se na stupně vítězů postavit a být v tom konzistentní.“

Jak moc se musíte připravovat, abyste zvládli novou závodní trať jako je Jakarta?

„Samozřejmě nová trať znamená nové výzvy. Avšak s pomocí informací, které máme k dispozici, se následně dokážeme co nejlépe připravit. Navíc se pokusíme předvídat, čemu budeme na tomto nově vybudovaném okruhu čelit. Například jak bude nový asfalt reagovat na intenzivní sluneční záření a vysoké teploty? To jsou přesně ty otázky, kterými se musíme zabývat v přípravách.“

André Lotterer, tovární jezdec Porsche (#36)

Jste jediným pilotem letos, který postoupil do vyřazovacích kvalifikačních duelů ve všech závodech. Co vás dělá tak silným?

„Tak určitě jsem s touto statistikou spokojen. Znamená to, že mám rychlé auto a že moji inženýři dobře spolupracují. Bez nich a celého týmu by v žádném případě nebylo možné podobných úspěchů dosáhnout. V přípravách děláme vše, co je v našich silách, abychom na simulátorech vytvořili podmínky podobné těm závodním. Zatím se nám to celkem dařilo a to, co jsme se naučili jsme dokázali implementovat do všech kvalifikačních jízd, což považuji za úspěch.“

Jak hodnotíte první polovinu sezóny a co očekáváte v jejím zbytku?

„Zatím mi sezóna ukázala především to, že máme potenciál pravidelně bodovat. Pokud se všechno ‚potká‘ tak, jako v Mexiku, můžeme závody také vyhrávat. Pro druhou polovinu sezóny očekávám, že se dobře poučíme z takových závodů, jaké byly například v Berlíně a budeme silnější. Pokud chceme bojovat o titul, musíme dělat kroky kupředu.“

Pascal Wehrlein, tovární jezdec Porsche (#94)

Tohle je první účinkování Formule E v Jakartě. Těšíte se na novou trať?

„Těším se moc, je vždy fantastické zažít novou závodní dráhu! První kola jsou obzvlášť vzrušující. Připadá mi fascinující cítit tu přilnavost a ‚balanc‘ formule na nové trati.“

Získal jste první vítězství ve Formuli E pro Porsche v Mexiku. Jste spokojeni s první polovinou sezóny?

„Upřímně, mám trochu smíšené pocity. V Mexiku jsme sice vyhráli, ale v Monaku odešli poraženi a nedojeli. Musíme být důslednější ve využívání potenciálu, který máme velký. Myslím si, že jsme v první polovině sezóny ztratili příliš mnoho bodů. Ve srovnání s loňským rokem jsme dosáhli dobrého progresu, ale ještě ne na všech tratích. Musíme na tom dále pracovat.“

Závodní traťJakarta International E-Prix Circuit se nachází ve čtvrti Ancol s Jakarta Bay na pozadí. Nejedná se o typický městský okruh – většina trati je lemována zdmi a více se podobá klasické závodní dráze. Krátká trať měří jen 2,37 kilometru, zato má 18 zatáček, přičemž startovní/cílová rovinka je jednou z nejdelších v kalendáři Formule E. Kromě vysoké vlhkosti musí být týmy připraveny na teploty dosahující 35 stupňů Celsia a navíc je zde vysoká pravděpodobnost deště. Silné lijáky a bouřky nejsou v tomto období výjimkou zejména odpoledne, což může závod hodně ovlivnit.