Posledním ze základních kol letošního ročníku AZ pneu Tuning Cupu byly tradiční Mimoňské války. Ty jsou s naší soutěží odjakživa spojeny a dokonce hostily historicky první velké finále. Od roku 2005 se toho ale hodně změnilo a je dost možné, že letošní pa

Jak je už ze začátku patrné, tento komentář nebude ani tak o AZ pneu Tuning Cupu, jako o Mimoňských válkách samotných. Nejdříve se ale přece jenom pojďme věnovat soutěžnímu dění. I když mělo hodně soutěžících před tímto srazem postup na finále více méně zajištěn, v některých kategoriích se bojovalo stále o každý bod. Celkem se zaregistrovalo 89 leštěnek, ale je pravdou, že i v samotném prostoru jich bylo zejména v odpoledních hodinách mnohem víc. Ovšem kdo pozdě jezdí, sám sobě škodí …

Mezi ty, kdo si za pět minut dvanáct zajistili postup na Tuning&Custom Salon Brno 2009, který proběhne v sobotu 26. září na brněnském výstavišti, patřil třeba prostějovský Roman Zemánek (VW Corrado) nebo Marcin Kosprowiak z Polska (Opel Combo). Opravdu těsné to měl i Petr Richter (Ford Sierra), který díky bodům za čtvrté místo ve své kategorii obsadil dělenou sedmou pozici celkově. I on tak má nakonec šanci na brněnském finále ještě pořádně zabojovat. Spolu s ním se kvalifikovalo přesně 134 soutěžních vozů, takže se určitě bude na co dívat.

Nejlepším vozem srazu byl tentokrát vyhlášen VW Golf III, se kterým navštěvuje české srazy David Navrátil. Zdatným soupeřem mu opět byl i Martin Slepička (Peugeot 306) nebo Lubomír Vicha (Honda CRX Targa). Letos potřetí se ukázala i „krabice vod bot“ v podání Mercedesu Benz Vito (Standa Svoboda), která patří k velkým favoritům Other Scene – což dokazuje i mimoňské vítězství. Potěšující okolností je také dalších jedenáct úplných nováčků, kteří se na posledním kole rozhodli soutěž AZ pneu Tuning Cup vyzkoušet. Patřil mezi ně i parádní Nissan 200SX Jana Šmerdy, který hned bral vítězství v Japan&Asia Scene. Vážně parádní kousek …

Teď už ale zpátky k srazu jako takovému. Ukočírovat takovou masu lidi je vždycky hodně těžký úkol, ale tentokrát není pořadatelskému týmu absolutně co vytknout. Vzorná spolupráce s Policií ČR, mraky profesionálních strážců pořádku, dobře hlídaný zákaz noční jízdy a celkově výborně zvládnutá organizace. Nemluvě o kvalitním programu v čele s velice atraktivními sprinty, rychlostní zkouškou, AZ pneu Tuning Cupem a spoustou dalších atrakcí. Pokud se chcete na srazu bavit a vidět spousty nádherných leštěnek nebo supersportů, jsou pro vás Mimoňské války tou pravou akci. Spoustě lidí je na druhou stranu trnem v oku systém vstupného, který hodně znevýhodňuje ty, kteří nemají plné auto kamarádů, ale jedou si třeba jenom zasoutěžit. 600Kč opravdu málo není a připočtou-li se k tomu další náklady na benzín, jídlo, startovné do soutěží atd., rozhodně to není zábava pro chudé. Našimi médii už také proběhly první zprávy o tom, že Mimoňské války XV byly možná úplně posledními ve své historii. Důvod? Peníze, jak jinak … uspořádat takovou srandu opravdu něco stojí, a pokud si člověk myslí, že je to pouze zlatý důl, je na omylu. Malým zázrakem je samotný fakt, že vůbec proběhly letošní dva srazy, protože situace kolem nich nevypadala ještě na jaře vůbec dobře.

Jenom se tak potvrzuje fakt, že tuningových akcí je prostě moc. Při pohledu do letošního kalendáře, který čítá několik desítek srazů, je jasné, že se to projeví na návštěvnosti každého z nich. Zatímco všichni pořádají více akcí, AZ pneu Tuning Cup šel jinou cestou a jeho zkrácení na sedm základních kol se ukázalo jako dobrý krok. A podobným trendem možná budeme postupovat i nadále. Je potřeba si přiznat, že české akce začínají mírně stagnovat … snad tyto vody rozvíří již zmíněný Tuning&Custom Salon Brno 2009, který si jde svou vlastní cestou. Největší tuningová výstava v ČR se už moc těší na vaši účast! Více informací o akci naleznete na www.tuningsalon.cz.