Pokud jste milovníky vozů VW, což určitě jste, když čtete tento text na našich stránkách, už jste rozhodně alespoň z doslechu slyšeli o Tweetym a Háďátku. Jejich společná vzájemná láska je podpořena i společnou láskou ke značce VW. Konkrétně ke modelu Gol

Toto kabrio se dostalo do rukou Háďátka v roce 2004, zcela náhodně přes inzerát a byla to láska na první pohled. V Čechách jich totiž zas tolik nejezdí, takže kamkoliv se Hanka hne, tam budí zaslouženou pozornost. Svou roli v tom určitě hrají také provedené tuningové změny, které podtrhují, že se jedná ryze o dámské přibližovalo. Rozhodně každého uchvátí barevný odstín karoserie. I přesto, že se jedná o růžovou barvu, auto nepůsobí jako přeslazený bonbón. Nejedná se totiž o běžný odstín. Jedná se o růžovou perleť z kolekce pro motocykly. Je unikátní svou 3-vrstvou technologií, tím, že se do ČR vůbec nedováží a v neposlední řadě i svými 17 vrstvami.

O většinu doplňků exteriéru se postarala známá firma Karmann. Ta oblékla Golfíka do obou nárazníků, předního spoileru, lemů blatníků i nástavců prahů. Přední nárazník je navíc úpraven o zahlazení náběhu pro RZ, proto se jeho linie tváří ještě jemněji, než v originálu. Přední čiré světlomety se zabudovanými xenonovými výbojkami dokáží skvěle rozrážet tmu před autem. Světla jsou nově vsazena do chladičové masky bez znaku automobilky, která je doplněna chromovým proužkem. Čirost přední části vozu podporují i nové kryty blikrů. Již zmiňovaný exklusivní lak chrání na kapotě před odletujícími kamínky bílý převlek z koženky. Zbytek karoserie zůstal skoro v sériových tvarech. Výjimku tvoří jen zavařený zámek kufru a hliníkové víčko nádrže. Zadní světla pochází od stejného výrobce JOM a dostaly krystalický design. Kliky a chromová lišta, táhnoucí se přes celý bok, zůstaly na svém místě.

Díky širokým nástavcům lemů od Karmanna se do podběhů v pohodě vešla i zcela nestandardní kola. Firma Steffan se zde prezentuje svým modelem RS a rozměry 8×14 ET15 a 9×14 ET20. Společnost jim dělají kvalitní pneumatiky Dunlop SP Sport 9000, rovněž o různé velikosti. Vpředu se otáčí 195/45, vzadu dokonce 225/40. Pneumatiky nemají v podbězích tolik prostoru jak v sérii, díky instalaci štelovacího podvozkového kitu od společnosti V-MAXX, který je nastaven na extrémní snížení 120mm na přední nápravě a 80 mm na zadní. U podvozku ještě chvíli zůstaneme. O up-grade brzd se starají nové vzduchem chlazené kotouče ATE, béžového lakování se dočkaly třmeny brzd, celá zadní náprava i podběhy.

V motorovém prostoru se uvelebil benzínový čtyřválec o objemu 1.8 litru se sériovým výkonem 112 koní a kroutícím momentem 159 Nm. Na to, že se jedná o vůz roku 1986 a kabriolet, jsou to hodnoty rozhodně dostatečné. Co by za něj dali třeba majitelé nových Fabií. K lepšímu dýchání dopomáhá agregátu sportovní vzduchová vložka BMC. Ostatní úpravy jsou spíše estetického charakteru. Celý motorový prostor i nádobky provozních kapalin pokryl netradičně variopaint, agregát samotný se chlubí černým matem. Chromem se pyšní víčka a potahy hadic. Nezapomnělo se ani na sportovní odvětrání ventilového víka. Plyšová nádobka vstřikovačů a kryt baterie jsou jasně holčičí záležitosti.

Bílý interiér je celý pokrytý plyšem s dlouhým chlupem, a to včetně podlahy, obkladů dveří i clonítek. Stejný odstín mají i trubkové sklápěcí sedadla Raceland a dokonce i sériová zadní lavice přečalouněná do kůže. Kontrastní černá se vyjímá na kšandových bezpečnostních pásech, volantu MOMO, řadičce FK a spodní části palubní desky. Středová konzole hostí trojici přídavných budíků – 2x voltmetr a 1x podtlak v sání. Drobností je už LED podsvícení kapličky přístrojů a elektrické stahování bočních oken.

Zavazadlový prostor je opět zaplněn plyšem. Ve středu trůní 30 cm subwoofer Rockford Fosgate. Mozkem celé hifisoustavy je DVD přehrávač s výsuvným monitorem. Ten dává signál předním koaxiálům Hertz. O výkon se stará dvojice zesilovačů. Zajímavým doplňkem je zabudovaná couvací kamera.

Tak a je to, příště se podíváme na druhého z této dvojice, na Tweetyho. Jeho Golf II rovněž stojí za důkladnější prozkoumání.