AZ pneu Tuning Cup 2012 po dvou kolech

Soutěž AZ pneu Tuning Cup je součástí domácí tuningové scény už 8 let. Specialitou letošního ročníku je nová podoba finále, které je dvoudenní a uskuteční se 1. – 2. září v rámci výstavy AZ pneu Prague Car Festival.

Sezóna zahájena

Z každé kategorie se na finále dostane jen pět nejlepších vozů, takže kdo zaspí start, má to pak mnohem těžší … První body se rozdávaly na Autosport&Tuning Show v Hradci Králové a jen o týden později také v rámci Fashion Cars Vysoké Mýto.

To nejdůležitější vyšlo na obou jmenovaných akcích na jedničku. Řeč je samozřejmě o počasí, které bylo teplé, slunečné a celkově velice příjemné, což určitě přivítali všichni zúčastnění. Je dobře, že nad námi konečně po dlouhé době drží někdo tam nahoře ochrannou ruku – v takových podmínkách je totiž radost fungovat a spokojení jsou všichni. Výjimkou nejsou ani pěkné hostesky, se kterými se budete v rámci AZ pneu Tuning Cupu setkávat i letos. Během dvou srazů se představila téměř desítka dívek a na Fashion Cars přijely dokonce až ze sousedního Polska. Teď už ale k samotným srazům …

Autosport&Tuning Show Hradec Králové

Při letošní premiéře se sešlo 75 soutěžících, pro které bylo nachystáno 13 základních kategorií. Prostor soutěže nebyl příliš velký a doslova praskal ve švech, ale vládla v něm dobrá atmosféra a k vidění byla spousta pěkných aut. První kolo AZ pneu Tuning Cupu si nenechal ujít ani nikdo z trojice loňských vítězů. Karel Buzický se Škodou Favorit opět vládnul Škoda Scene (vozy Škoda Favorit a Felicia), Martin Slepička s Peugeotem 306 zase nedal šanci nikomu z francouzských vozů. A Lukáš Černý, celkový vítěz sezóny 2011? Tak ten začal přesně tam, kde na finále skončil, a to na stupínku nejvyšším.  Jeho červená Škoda Fabia byla totiž zvolena absolutně nejlepším vozem srazu.

Jednou z novinek letošního roku je upravený bodový systém soutěže. Ve zkratce – soutěžící získávají po celý rok za své umístění body. Čím lepší „flek“, tím více bodů, to asi není třeba vysvětlovat. A jak už bylo řečeno, těm nejlepší zajistí dostatečný bodový přísun i účast na finále. Až po sem to není nic nového. Pokud se ale na některém ze srazů sejde v určité kategorii 10 a více soutěžících, body se jim ještě násobí koeficientem 1,5. Zvítězit mezi deseti vozy je totiž mnohem větší fuška, než když vám přijede jediný konkurent. V Hradci Králové se body násobily v Japan&Asia Scene, kde soutěží například vozy značek Honda, Toyota, Mazda, Suzuki nebo Mitsubishi. Vítězství a 15 bodů putovalo do Polska ke Grzegorzovi Dzikimu (Mitsubishi Outlander), stříbro bral Jirka Hájek (Toyota Celica) a bronz navrátilec Michal Kirchner (Honda CRX Del Sol).

Hodně zvědaví jsme byli také na obsazení nově vzniklé kategorie pro vozy AUDI, BMW a Mercedes. Nakonec se ukázalo 7 moc pěkných aut, mezi kterými zvítězila černá AUDI A4 Jirky Janouška. Jmenované značky si stupně vítězů spravedlivě rozdělily, protože stříbro získal Mercedes CE300 (Kuba Beltrani, Polsko) a bronz BMW E36 Cabrio (Víťa Jirásek).  Od loňska na svém autě hodně zamakal i Tomáš Urbánek, který v nabité konkurenci získal 5. místo.

Hradecký sraz byl vcelku podařenou premiérou – pro soutěž Show&Shine by se pravda hodily trošku více zpevněné a méně prašné cesty :-), ale i přes tuhle drobnost to bylo celkem v pohodě. Celkové výsledky srazu naleznete ZDE.

Fashion Cars Vysoké Mýto

Tradiční pohodová akce na automotodromu ve Vysokém Mýtě je pevnou součástí kalendáře AZ pneu Tuning Cupu. Mezi hlavní důvody patří perfektní organizace, výborné zázemí, a klidná a pohodová atmosféra. Sraz si ale v letošním roce vytáhl tak trošku černého Petra a jen týden po setkání tunerů v nedalekém Hradci Králové to měl hodně těžké. Stejný region, krátká pauza a termínové kolize s dalšími akcemi u nás i v zahraničí, to vše se podepsalo na účasti – soutěžících se zaregistrovalo jen 57. Vše jinak fungovalo naprosto skvěle, ale je pravda, že jsme byli na Fashion Cars zvyklí už i na lepší čísla.

Až mi není jasné, proč tento sraz spousta tunerů (nejen soutěžících AZ pneu Tuning Cupu) vynechává. Pátek je jako dělaný na klubové setkání nebo grilování s přáteli, vyřádit se pak můžete na diskotéce pod širým nebem a až na pár výjimek je velice potěšující absence sebestředných individuí, která se snaží okolí zaujmout tím, že dělají nepořádek a ruší ostatní. Nechybí ani sprinty (i když ve zkrácené verzi) nebo soutěže pro hifíky. Berte to rovnou jako pozvánku na příští rok, který bude určitě lepší J.

Absolutním vítězem Fashion Cars (a vítězem Škoda Modern Scene) se stal stejně jako na předchozí akci Lukáš Černý se Škodou Fabia. Poháry málem ani neunesl, protože získal také cenu poroty a exklusivní cenu značky Meguiar´s, která hodnotí péči majitele o jeho vůz a připravenost vozu na soutěž. Těchto cen bude v letošním roce rozdáno pouze osm, z toho tři v rámci AZ pneu Prague Car Festivalu. Více informací i pravidla naleznete na www.meguiars-czech.cz, porota AZ pneu Tuning Cupu v tom tentokrát prsty nemá :-).

Po dlouhé době se ukázal také Tomáš Leba (BMW Z3), který v AUDI & BMW & Mercedes Scene zvítězil před Radimem Blumou (BMW E30). Zahraničních účastníků bylo také méně, za všechny jmenujme třeba Kacpera Szczepu (SEAT Leon, Polsko), vítěze VW & SEAT Modern Scene, nebo Lubbo Dekkera (Ford Focus, Slovensko), který zvítězil ve Ford Scene. Nechyběli ani úplní nováčci, které si už brzy budete moct prohlédnout na www.autosport-tuning.com. Celkové výsledky Fashion Cars Vysoké Mýto naleznete ZDE.

Tolik aktuální zprávy z AZ pneu Tuning Cupu, na který bychom vás všechny závěrem moc rádi pozvali. Jste vítání mezi soutěžícími i diváky. Pokud máte pěkné auto, moc rádi vás s ním v prostoru soutěže uvidíme! Registrovat se můžete i on-line na www.tuningcup.cz. Příležitostí k návštěvě AZ pneu Tuning Cupu máte v sezóně 2012 ještě několik:

     9. 6. Tuning Day´s Přerov
    23. 6. RelaxMeeting Pardubice
    11. 8. Tuning Show Příbram
    1. – 2. 9. AZ pneu Prague Car Festival – finále
Nezapomeňte sledovat naše stránky, kde se dozvíte nejaktuálnější novinky z dění v soutěži!

Text: Alesh

Fotogalerie:
Autosport&Tuning Show Hradec Králové
Fashion Cars Vysoké Mýto