Vodíkový crossover jménem i5

BMW se se svou íčkovou řadou snaží pokořit veškeré hranice. Nejen že i3 i i8 boří tabu co se týče designu vozů, oba mají i naprosto ekologickou technologii pohonu, dík které se jedná o maximálně šetrné a hlavně úsporné modely.

Ještě dál chce zajít i se svou novino s názvem i5. Okolo tohoto modelu panovalo velké množství spekulací, které se nejčastěji opíraly o úsporný hybridní sedan, čerpající svou technologii z i8, mířený především na rodiny a svou velikostí blížící se pětkové řadě. Ovšem nové informace tuto domněnku doslova rozcupovaly na kusy.

bmw-i5-rumored-to-be-a-fuel-cell-crossover-launching-in-2020-99807-7

Vůz se nám sice představí až v roce 2020, ale již nyní se o něm mluví, jako by měl mít premiéru již zítra. Ptáte se proč až za tak dlouho? Odpověď v sobě ukrývá jednu z nově poodhalených zpráv. Automobil totiž bude využívat vodíkového pohonu. A právě kvůli technologii vodíkových článků přesunula automobilka premiéru vozu až na rok 2020, protože potřebuje technologii uchopit co nejlépe. Je zcela jisté, že také využije know-how a technologie Toyoty Mirai. Elektromotor, který bude z vodíku energii čerpat, by měl mít výkon 170 kW, ale více informací o něm nemáme.

i5

Jak se zdá, milné byly i spekulace týkající se samotné podoby vozu, tedy sedanu. BMW i5 bude nakonec crossover, ovšem do jaké třídy bude spadat, také nevíme. Ve hře je střední třída i vyšší střední třída. Ovšem přihlédneme-li k nákladům na vývoj vozu, BMW se nejspíše spokojí se středně velkým SUV typu X3. To by však znamenalo, že se pustí do otevřeného boje s Audi, která momentálně pracuje na elektrickém SUV. Díky nejnovějším technologiím se lze domnívat, že vůz bude poskytovat pasažérům jedinečný jízdní komfort a cestování v tomto vodíkovém voze bude opravdovým zážitkem.

bmw-i5-photoshop-750x500

Kdy přesně se nám začne představovat podoba vozu, si nyní neodvažujeme tipnout. Ale jak to tak vypadá, budeme si ještě muset nějaký ten pátek počkat.