Tak přesně toto si řekli designéři u německé automobilky Mercedes-Benz a vyvinuli koncept vozu, který prochází vzdušnou zdí jako nůž máslem. Jmenuje se Mrcedes-Benz IAA a chce být nejaerodynamičtějším sériově vyráběným vozem na trhu. Jméno vozu neznamená jen pouhé překopírování názvu autosalonu, na kterém je publikováno, tedy Internationale Automobil-Ausstellung. Za zkratkou IAA se ukrývá jméno Intelligent Aerodynamic Automobile a samotné napovídá, o co vlastně tomuto vozu jde. Hlavním bodem je u tohoto vozu aerodynamika, které znatelně ovlivnila nejen jeho vzhled, ale i použité technologie a je nutno říci, že se v Německu opravdu blýskli. Součinitel odporu vzduchu je pouhých Cx=0,19, což je jen o trochu horší výsledek, než má vůz XL1 od Volkswagenu, s tím že tento Mercedes je mnohem více pohlednější.

me20_55f7207077519

Designéři mysleli opravdu na každý detail a tak aerodynamice nepodléhá pouze celkový tvar karoserie, ale také přední světlomety, koncové svítilny z LED žárovek či dokonce kamery, místo zpětných zrcátek.

me10_55f7207043905

K pohonu vozu slouží nedefinovaný plug-in hybrid o výkonu 205 kW, který umožňuje dosažená rychlosti až 250 km/h. Mnohem důležitější je však informace, že na pouhé nabití a elektrickou energii lze vůz vybičovat až k rychlosti 66 km/h. Přičemž emise dosahují hodnoty 28 gramů CO2 na jeden ujetý kilometr, což je velmi slušná hodnota.

me42_55f7207219dcc

Zajímavý je také samotný interiér vozu, který se nechal exteriérem inspirovat, je vzdušný a kombinuje v sobě světlé kožené čalounění s doplňky z uhlíkových vláken a skleněných komponentů. To vše je velmi vkusně spojeno dohromady ve stylu sériových limuzín třídy S. Velice zajímavým detailem je systém OFN, tedy Optical Finger Navigation, díky kterému stačí dělat nejrůznější gesta a tím ovládá celý infotainment vozu.

me32_55f7207184439

Zdali bude nová technologie použita u některého z vozů prozatím nevíme a proto se necháme jen překvapit.