Velmi oblíbené modely s označením Dino, od známé automobilky Ferrari, které představovali možnost koupě Ferrari i méně majetným osobám, se nyní dočkají svého následovníka. Cenovka však nebude příliš lidová.

Ferrari a lacinost jsou dva naprosto odlišné ostrovy, mezi kterými ani trajekt nejezdí. Jednou výjimkou v jeho historii byl model Dino. Vůz bez označení loga vzpínajícího se hřebce, která byla řekněme o něco více finančně dostupná než běžné vozy, byla ve své minulosti poměrně dost oblíbená. Modely 206 GT, 246 GT a GTS, 308 GT4, kterým označení Dino náleželo, se zřejmě nyní dočkají svého následovníka.

1973-ferrari-dino-246gts-side-view-in-motion

Ten však již nebude snahou Ferrari oslovit i méně bohatší klientelu, ale bude se jednat pouze o další exklusivní vůz z dílen Ferrari. Podle slov ředitele společnosti Sergia Marchionne, jde Ferrari o udržení si své exklusivity a výjimečnosti a nehodlá opakovat postup z let minulých v podobě laciného vozu.

Ferrari_dino_gt

Toto tvrzení tedy samozřejmě budí otázky, kam přesně bude nové Dino zařazeno. Zdali se bude pohybovat kdesi na hranici mezi Californií T a 488 GTB, popřípadě bude stoupat výš k F12, popřípadě se zařadí po bok těch nejvýkonnějších monster, jakou je i model FF. Někteří jsou však přesvědčeni, že by Dino mělo pouze nahradit Californii, s tím rozdílem, že jeho pohonná jednotka bude umístěna uprostřed a karoserie by měla být uzavřená.

ferrari-dino-03

Co se samotného motoru týče, dá se vzhledem k populárnímu downsizinku očekávat návrat k šestiválcovému motoru, kterému by eventuálně mohly napomáhat dvě turbodmychadla. Vše jsou to však jen spekulace, a na konečnou podobu vozu si budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat. My osobně lehce litujeme snahy Ferrari udržet si svou exklusivitu, protože snad každý sní o tom, že by jednou jedno takové ve své garáži měl. No ne?