VW Bulli

Volkswagen prý nabral novou krev, aby omladil svůj tým designérů a je to znát. Nováčci se chtěli uvést s velkou slávou, a tak si za zdroj své inspirace vybrali kultovní VW Transporter T1. Svěží design plný rovných křivek vypadá jako podařené retro, i když

Věřte nebo ne, ale myšlenka lidového velkoprostorového vozu je stará už 64 let. První studie na toto téma byla realizována už 23. srpna roku 1947 a mladí designéři Volkswagenu se k ní rozhodli vrátit. Výsledkem jejich reinkarnace je karosérie 3,99 m dlouhá, 1,75 m široká a 1,70 m vysoká využívajíc rozvoru délky 2,62 m a nabízející konstantní vnitřní šířku jeden a půl metru, takže se dovnitř i přes nevelké vnější rozměry vejde až pětičlenná posádka včetně 370/1.600 litrů zavazadel. Při pohledu z vnější nenechá nikoho nepochyby skutečnost, že tohle je jen koncept. Co si budeme povídat, na chromovaných osmnáctkách a s dvoubarevným lakem vypadá až příliš dobře na to, aby to mohla být v dohledné době pravda (chápej produkční vůz).

Celý prostor pod podlahou prakticky bezezbytku vyplňují LI-IONové akumulátory (v součtu 40 kWh) podílející se na pohotovostní hmotnosti 1.450 kg, ale také neochvějné stabilitě. Pohonná soustava je zastoupena elektromotorem dosahujícím ekvivalentu 116 koňských sil a 270 Nm. Plynulý zátah motoru si má poradit se zrychlením 0-100 km/h za 11,5 sekund, maximálkou 140 km/h a v ideálních podmínkách také dojezdem až 300 kilometrů. Opětovné nabití do stoprocentního stavu by přitom nemělo trvat déle jak jednu hodinu. Za tu dobu by si teoreticky mohla posádka užít vnitřního prostoru prošpikovaného světlem díky panoramatické střeše nebo nějakou z hi-tech vychytávej od Applu a jeho iPadu umístěného centrálně na palubní desce místo informačního displeje.