VW Golf Turbodvojka

Není snad větší tuningová klasika, než Golf druhé generace. Zejména pro naše Německé kolegy se tento model stal dokonce modlou. VW Golf druhé generace přestal vyjíždět z německé automobilky před 20 lety, přesto můžete potkat kousky, které vypadají, jako b

Na pohled decentní Golf II

Za ta léta, co ho Ondra upravuje, vyměnil snad všechny části za nové. Jen skelet je původní, ovšem řádně ošetřený.Už na první pohled je vidět, že úpravce není zastáncem žádných křiklavých změn alá Rychle a Zběsile. Ba právě naopak. Lehké vyhlazení karoserie dalo zaniknout otvorům po bočních blikačích, lištách dveří, dokonce i stěrači, označení motorizace a emblému automobilky na víku kufru. Přední nárazník prošel lehkým faceliftem. Chybí prostor pro přední mlhová světla, zmizel dokonce i prolis pro přední RZ. Spodní část, značně přiblíženou k silnici zabrala lipa z verze GTI. Optické rozšíření stavby karoserie vyřešil Ondra nalepením lakovaných plastových lemů spojených s nástavci prahů z nejsilnější verze G60.

Golf ležící na zemi

Co by to bylo za dvojkového Golfa, kdyby neležel na zemi. To je základní parametr u tohoto modelu. Tuhostně i výškově stavitelná tlumičová sada od HR poslala Golfa k zemi o skvělých 90 mm. Klasického vzhledu se Ondra držel i u volby kol. Ručně leštěné Keskiny KT4 o velikosti 9×16 palců zabalil do pneumatik Kumho 215/40. To ovšem nejsou jediné změny na podvozku. Řádný up-grade dostala i brzdová soustava. Na přední nápravě se usadily díly z mnohem větší a modernější Audi A4, zadní zase hlídají komponenty ze Škody Octavie. Ano, úpravci jsou šťastní na unifikaci koncernových dílů. I u tohoto auta se nezapomnělo na oblíbené lakování dílů. Všechny mechanické díly jsou lakovány do černého odstínu, kontrastní červenou zase celý podvozek.

Jednaosmička GTI 108 koňí

S jídlem roste chuť. Tak by daly nazvat postupné úpravy výkonu tohoto auta. Když Ondra auto koupil, byl pod kapotou dýchavičný agregát o obsahu 1,6 litru se sériovými 75 koňmi. Ten ale nebyl v moc dobré kondici a proto hned v počátcích přestavby byl nahrazen za mnohem živější kus, oblíbenou jednaosmičku GTI se 108 koňmi. Ta v autě chvíli zůstala, ale v poslední generaci úprav už majiteli zase nestačila. Bylo rozhodnuto, že když už je auto v takovémto stádiu úprav, zaslouží si ještě něco lepšího. Ondra už nějakou tu chvíli pošilhával po novějším agregátu 1.8T. Bylo jasné, že motor asi neoživí přes víkend. Instalace proběhla celkem jednoduše, nejvíce se Ondra potrápil s elektroinstalací, která se musela natahat v podstatě celá nová. Nakonec se ale vše vydařilo a pod kapotou vyje plných 150 koní. Ano, zatím mu sériový výkon postačuje. Ovšem není problém z něj jednoduchou optimalizací dostat dalších 30 koní. Nejen mechanické úpravy se podílejí na celkové přestavbě motorového prostoru. Najdete zde leštěné kryty, lakované díly a dokonce i kůží potažený kryt motoru.

Černočervená kůže.

Ta doslova ovládla celý interiér. Její černo-červená kombinace pokryla úplně všechno. Ondra uctil ducha dvojkového Golfa tím, že zde nenajdete jednu z nejrozšířenějších úprav interiérů dvojkových Golfů – palubní desku z generace třetí. Přední sedadla jsou sice jiná, ale kdo by odolal možnosti umístit do svého auta sedačky z opravdového WRC speciálu? Ondra tedy ne a ani se mu nedivím. Samozřejmě je celé potáhl opět do kůže. Do té přečalounil i původní zadní lavici a vlastně i kufr se zabudovanou hifiaparaturou. Ta si vystačí s předními komponentními reproduktory, zadními ovály a 12 palcovým subwooferem. Všechny komponenty, stejně jako dvojice výkonných zesilovačů, spolu s DVD přehrávačem a kapacitorem pocházejí od renomovaných firem Rockford Fosgate, Emphaser, Panasonic a Rodek. Nechybí dokonce ani herní konzole Playstation 2.