Kde spočívá budoucnost automobilů? Volkswagen má zcela jasno. V minimální spotřebě a designu,  který jako by z oka vypadnul vozítkům budoucnosti z 50. Let.

Volkswagen se i díky Ferdinandu Piechovi dočkal hned několika velice zajímavých vozidel, které vzbuzují emoce a mohou se chlubit přízviskem nej. Díky němu jsme se dočkali úžasného Phaetonu, který se vyrábí více jak 12 let a stále je v prodeji, nebo Bugatti Veyronu, který měl být před deseti lety ukázkou maximální možné automobilové techniky. Objevilo se však i vozítko Lupo3L, které na to šlo od lesa. Mohlo se totiž chlubit nejnižší spotřebou na světě. V letech 1999 až 2005 představovalo tu nejvíce ekonomickou variantu, po které mohl zákazník sáhnout. Jeho spotřeba totiž nedosahovala ani tří litrů na sto kilometrů.

tevwxl23_55dd5f9a81e79

Na tento model se snažil navázat i modernější kolega, který dotáhl umění minimalizace spotřeby opět na novou úroveň se svou spotřebou 0,9 litrů na sto kilometrů. Jeho název je Volkswagen XL1 a jedná se o vůbec nejekonomičtější sériově vyráběný vůz. Tedy ono nejde o nikterak velkou sérii, celkově má být vyrobeno jen asi 250 kusů. Můžeme tak na něj pohlížet tedy jako na ukázku mistrného ovládání automobilového inženýrství ze strany Volkswagenu.

tevwxl50_55dd5f9d01abd

Tento model je nejen úsporný, ale také velice zajímavý na pohled. Přední část vozu, která lehce připomíná model Scirocco je ještě v rámci mezí, ovšem pokud se podíváme na zadní část vozu, je jasné, že máme tu čest s velice zvláštním vozítkem. Krytá zadní kola a kapkovitý tvar napovídají, že se nejedná o jen tak ledajaký automobil.

tevwxl20_55dd5f9888e93

Cena vozu činí tři miliony korun a již nyní je polovina z 250 vozů zabrána. Pokud tedy toužíte po velice zajímavé sběratelské raritě, měli byste si honem rychle jeden exemplář zamluvit, protože vozů podobných XL1 svět prozatím noho neuvidí.

makawiel

Audi na IAA 2015: Čtyřka vyhrává

Previous article

Facelift Golfu Cabriolet

Next article

You may also like