Volkswagen TCR-Golf

•    Koncepční vůz pro soukromé týmy podle nových pravidel TCR
•    Cestovní vůz blízký sériové výrobě s výkonem 330 k, pohonem předních kol a 6stupňovou převodovkou DSG
•    První ostrý test tento víkend ve Spielbergu (A)

Volkswagen Golf

Nový Golf pro závodní okruhy: Volkswagen Motorsport vyvíjí první závodní vůz na základě sedmé generace modelu Golf. Koncepční vůz má blízko k sériově vyráběnému modelu, disponuje výkonem 330 k, odpovídá pravidlům TCR a jeho účelem je zjistit zájem soukromých týmů od sezony 2016. Ve snaze o urychlení vývoje bude nový závodní Golf nasazován do konce letošní sezony ve vybraných závodech. Kooperační partner Liqui Moly Team Engstler nastoupí s dvěma vozy na start osmého podniku mezinárodní série závodů cestovních vozů TCR (Touringcar Racer International Series) na okruhu Red Bull Ring v rakouském Spielbergu.

Volkswagen TCR-Golf

Volkswagen TCR-Golf

„Nově vytvořená kategorie TCR nabízí slibnou platformu pro zákaznický sport – na národní i mezinárodní úrovni. Soukromým týmům otvírá novou perspektivu napínavých závodů s téměř sériovou technikou a přijatelnými náklady,“ říká ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Při vývoji koncepčního vozu na základě Golfu využíváme zdroje koncernu Volkswagen, čímž zkracujeme dobu vývoje a snižujeme náklady. Zbývající část sezony využijeme k testování v závodních podmínkách, abychom vyhodnotili potenciál pro možný projekt v oblasti zákaznického sportu od roku 2016.“

Dynamický vzhled: Nový Golf ztělesňuje závodní geny

Golf, vyvinutý oddělením Volkswagen Motorsport, dává na první pohled najevo své závodní geny: 18“ závodní kola, podvozek, který je o 40 centimetrů širší než u sériového Golfu, a výrazný zadní spoiler vytvářejí závodní vzhled, který naznačuje připravenost k ostrému startu a prvotřídní jízdní vlastnosti. Aerodynamicky tvarovaný přední spoiler patří stejně jako zadní spoiler z uhlíkového kompozitu mezi optimalizovaná řešení pro závodní okruhy. Bezpečnost jezdce zajišťuje mimo jiné závodní sedadlo se speciálními prvky pro ochranu hlavy, závodní bezpečnostní ochranný rám a bezpečnostní palivová nádrž podle předpisů FIA.

Volkswagen TCR-Golf

Volkswagen TCR-Golf

Pod kapotou: Vnitřní hodnoty nového Golfu pro závodní okruhy

Výkonný čtyřválec, převodovka DSG s pádly pod volantem, důsledně vyvinutý závodní podvozek – to je jen několik příkladů, že i pod kapotou je nový Golf pečlivě připraven pro jízdu na závodním okruhu. Volkswagen Motorsport vyvíjí vůz společně se sportovním oddělením značky SEAT, a může tak využít zkušenosti se závodním vozem Leon Cup Racer. Stejně jako u sériových vozů koncernu Volkswagen nabízí platforma MQB i u závodních vozů četné synergie a nižší náklady na výrobu a provoz cestovního vozu. Dvoulitrový motor s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva je známý ze sportovního vrcholného modelu Golf R a v závodní verzi poskytuje nejvyšší výkon 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 410 N.m.

Volkswagen TCR-Golf

Volkswagen TCR-Golf

Testy v závodních podmínkách: První start na okruhu Red Bull Ring

Pro urychlení vývoje bude koncepční vůz podroben testům v závodních podmínkách během zbývajících čtyř závodních víkendů mezinárodního seriálu závodů cestovních vozů TCR. Nasazení vozů v nadcházející testovací fázi zajistí renomovaný závodní tým Liqui Moly Team Engstler, který disponuje mnohaletými zkušenostmi ze závodů cestovních vozů.

Kalendář seriálu závodů TCR (Touringcar Racer International Series)

28. – 29. 3. 2015 Malajsie (Sepang)
11. – 12. 4. 2015 Čína (Šanghaj)
2. – 3. 5. 2015 Španělsko (Valencia)
9. – 10. 5. 2015 Portugalsko (Algarve)
23. – 24. 5. 2015 Itálie (Monza)
30. – 31. 5. 2015 Rakousko (Salzburgring)
20. – 21. 6. 2015 Rusko (Soči)
11. – 12. 7. 2015 Rakousko (Spielberg)
19. – 20. 9. 2015 Singapur
24. – 25. 10. 2015 Thajsko (Buriram)
21. – 22. 11. 2015 Macao