VW si i v letošním roce brousí zuby na jeden z nejnáročnějších vytrvalostních závodů – čtyřiadvacetihodinovku Nürburgring. Po sérii pokus s modelem Scirocco se Volkswagen letos hodlá vrátit s pekelně upraveným Golfem, který by to chtěl nandat všem sokům v

Vytrvalostní závod na 24 hodin Nürburgringu se sice pojede až o víkendu 25.-26. června, ale to neznamená, že by už teď nebyl nejvyšší čas na to, ladit zbraně a spřádat taktické i technické plány. Například Volkswagen představil svůj letošní speciál nahrazující už okoukané Scirocco – Golf24. Auto postavené na základech šesté generace nejpopulárnějšího německého hatchbacku s ním ale vesměs sdílí opravdu jenom jméno, protože pro potřeby závodu nezůstal v autě kámen na kameni.

 

Notnou dávku změn si vymohly přísné bezpečnostní regule FIA, ale obrovskou hromadu změn si vymyslel i samotný Volkswagen. Tak například se rozhodli pro stavbu auta s trvalým pohonem všech kol. To je na okruhovém závodě nepříliš často vídaný jev (snad jen s výjimkou Gallardo Super Trofeo), ale v případě tak rozlehlého okruhu jako Nürburgring to může přijít vhod, neboť že na jeho jednom konci svítí sluníčko nemusí nutně znamenat, že na druhém nepadají trakaře. A druhým největším překvapením je koncernovým 2,5l přeplňovaný pětiválec, navíc vyladěný na maximum 440 koní a 540 Nm. Tenhle Golf asi bude Zeleném pekle dobře lítat.