Volkswagen nyní sužují těžké časy, protože nad jeho hlavou se houpe sekera tvořená řadou soudních žalob, pokut a nespokojeností zákazníků. Možná i proto se nyní VW rozhodl schválit požadavek o překlenovací úvěr ve výši 20 miliard eur.

Volkswagen je koncernem, o kterém by se dalo říci, že až do letošního léta šlapal jako namazaný stroj. S aférou falšování emisních údajů však přišla tvrdá rána, která zatřásla s ekonomikou samotné společnosti a nejrůznější pokuty a placení náhrad a výdajů, které kvůli těmto podvodným machinacím nastanou například zákazníkům, zapříčinily to, že Volkswagen necítí pevnou půdu pod nohama.

Z toho důvodu se nyní koncern rozhodl požádat několik bankovních domů o překlenovací úvěr a to ve výši 20 miliard eur, tedy přes 500 miliard korun. O tomto úvěru jednal koncern včera ve svém sídle ve Wolfsburgu se zástupci nejméně jedné desítky bank, aby se s nimi domluvit na podmínkách takto vysokého úvěru.

Důvodem pro požádání o takto vysoký překlenovací úvěr však nemusí být jen obavy. Podle některých analytiků tím chce dát Volkswagen jasné najevo, že nikdy nebude mít problémy s likviditou. Znamenalo by to tedy, že koncern takovouto výši peněz v podstatě ani nepotřebuje. Vše tak dělá především pro ochranu svého ratingu. K snížení jeho úvěrového ratingu po skandálu Dieselgate přikročily již všechny tři nejvýznamnější ratingové agentury Standard & Poor´r, Moody´s a Fitch.

Automobilka již v říjnu oznámila, že z důvodu skandálu propadla do provozní ztráty 3,5 miliardy eur. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za dlouhých dvacet let. Na tomto propadu se však do značné míry podílela i tvorba rezervy 6,7 miliardy eur, která má za úkol pokrývat budoucí opatření vzniklá právě v souvislosti s aférou Dieselgate.