Společnost Audi by ráda přispěla svým želízkem do výhně superrychlých malých a kompaktních hot-hatchů. Ten její by dokonce na své přídi měl hrdě nosit logo RS.
Audi umí vyrábět jak vozy, které zvednou adrenalin ihned při prvním pohledu, tak i vozy, které tuto funkci spustí teprve po nastartování. Vždy pro ně však platí pravidlo, že jsou s kvalitou svých modelů až na samou hranici. Občas však umí úplně popustit uzdu své fantazii a předvést nám vůz, jakým je i nové A1 quattro, který, i přes původní koncept vozu, je tak trochu vyšinutým maniakem závislým na škubání asfaltu a v rodině Audi působí jako vzdálený bratranec právě propuštěný u polepšovny.

aua121_4de4dc9a6ef6a - kopie

Díky tomuto smělému kroku však Audi přiložila pod plamennou diskuzi ohledně superrychlého hot-hatche. V minulosti vedení společnosti tvrdilo, že konstrukce takovéhoto vozu není příliš reálná a naděje všech fanoušků tak odvál poryv tvrdé reality, ovšem po komentáři k celé záležitosti ze strany australského zastoupení značky, se celá situace trochu změnila.

aua130_4de4dc9acd33c

Šéf zastoupení značky v Austrálii Andrew Doyle prozradil, že by Audi chuť k postavení takovéhoto vozu měla, a on sám by jej s nadšením uvítal. Podle jeho slov by se totiž jednalo o skvělou odpověď na rozšiřující se nabídku modelů AMG od Mercedesu. Znamená to tedy, minimálně to, že u Audi tento projekt přece jen ze stolu nesmetla a jedničková řada v provedení RS stále někde nad vývojovým centrem Audi poletuje.

aua140_4de4dc9ae6986

Ovšem mít chuť a realizovat výrobu jsou dva zcela rozdílné myšlenkové pochody. 1 RS by sice byl moc hezký počin, který by bralo mnoho řidičů levou zadní za jakoukoliv cenu, ovšem na momentální generaci jedničkové řady to prozatím nevypadá. Tak snad u té další. Mohli bychom se totiž rovnou dočkat i RS 8 a RS Q1 a to už by byla pořádná flotila duševně chorých vzdálených příbuzných. Co říkáte?