Krize Volkswagenu se zcela jistě promítne do celé řady jeho projektů, jak to mimochodem naznačil i nový šéf koncernu Mathias Müller. Projekt pokračování luxusní limuzíny podle něj však v ohrožení. Horší je to však s Bugatti Chiron.
Finanční postihy, náklady na odstranění a mnoho dalších nákladů nyní čeká koncern Volkswagen a promítne se to především do vývoje novinek. Mnoho projektů bude z důvodu finančního nedostatku zcela vážně ohroženo, což také potvrdil Mathias Müller, nově jmenovaný šéf automobilky. Jeho výrok však vyvolal celou řadu pobouřených reakcí a proto své tvrzení musel trochu zmírnit. Projekty nebudou zcela zapomenuty a vyhozeny do koše, ale práce na nich bude pozastavena a inženýři se k ní vrátí až po navrácení koncernu do normálního stavu.

00001_mueller

Tyto změny nepostihnou pouze samotný Volkswagen, ale i další automobilky do koncernu spadající. Většina odborníků očekávala, že Volkswagen pozastaví především práci na pokračování luxusní limuzíny s názvem Phaeton. Práce na něm však budou nadále pokračovat podle stanoveného plánu. Müller však prozradil, že krušné časy nyní čekají projekt Chiron od automobilky Bugatti. Ten samozřejmě pro automobilku představuje veliký výdej, protože by se mělo jednat o jeden z nejdražších a zároveň nejrychlejších vozů planety. Jeho předplatitelé si tak budou muset nějaký ten rok počkat. Tato klientela je však na dlouhé čekací lhůty zvyklá a tak by to neměl být takový problém.

VW_C_Coupe_GTE_koncept_VW_Phaeton_2018_zive_Perex_503_0

Nejnovější rozhovory tak přinesly informace o tom, že vrcholné vedení nemělo o používání zkreslujícího softwaru ani ponětí a o všem rozhodovaly osoby na nižších postech. Tomu se dá jen těžko věřit, ale sám Müller upozorňuje na to, aby si lidé uvědomili, že vrcholný manažer takto velkého koncernu se o nějaký software u jednotlivých motorů vůbec nezajímá a ani to nemá v popisu práce.

Bugatti_Vision_GT_real_zive_VW_Night_Perex_503_0