Automobilka z Molsheimu nedávno představila svou nejnovější raketu jménem Chiron, která opět posunula hranice nemožného. Automobil byl nyní testován na okruhu la Sarthe, kde předvedl svou neuvěřitelnou sílu.

Jak to vypadá, Bugatti se definitivně přeorientovalo na stavbu nejrychlejších vozů této planety. Tomu však nebylo vždy. V minulosti se například jednalo o velice slavnou sportovní značku, která se účastnila velké spousty závodů, mezi kterými nechybělo ani legendární Le Mans. Sem se také po letech vrátila a otestovala zde svou novinku.bgch20_576a4f1d47d41

Ještě před samotným zahájením vůz vyrazil na trať, aby všem přítomným ukázal svou neskutečnou sílu. A nutno říci, že se mu to podařilo s velkou pompou. Automobil, který se zde představil, byl totiž velmi blízký klasické sériové variantě, a i ten na okruhu dosáhl rychlosti téměř 380 km/h. To znamená, že byl přímou úměrou rychlejší, než veškeré automobily, které byly na letošní 24 hodinovce představeny.bgch22_576a4f1d724f5

Velkou parádou je navíc to, že vůz neřídil žádný profík, ale osmpadesátiletý manažer Wolfgang Dürheimer, který je dnešním generálním ředitelem Bugatti. Automobil tak opět dokázal, že s ním rychle může jezdit v podstatě každý.bgch31_576a4f1d8cad0

Ono také kdo by s tímto vozem rychle nejezdil, když dokáže poskytnout výkon 1 500 koní a maximální rychlost tohoto vozu pojmenovaného po monackém závodníku Louisi Chironovi zvládne jet rychlostí až 420 km/h. I přesto se však stále jedná o elektronicky omezenou maximálku, a předpokládá se, že by vůz mohl jet ještě mnohem rychleji.bgch41_576a4f1dc5904

Celkem bude vyrobeno 500 kusů tohoto vozidla, přičemž již nyní je evidováno přes 200 objednávek. První majitelé vozidla se jej dočkají niž tento rok na podzim. Ze svých peněženek při přebírání vozu pak budou muset vytáhnout minimálně 2,4 milionů eur, tedy asi 65 milionů korun. Právě to by měla být základní cena vozidla, které většinou uslyšíte jako Širón.