Automobil na nukleární pohon, aneb když chce zákazník už moc

Svět automobilového průmyslu je neúprosný, a je potřeba aby šel neustále kupředu. Výrobci se tak musí předhánět a trumfovat novinkami a maximálně vyhovovat požadavkům svých zákazníků. V historii se však objevilo několik desítek šlápnutí vedle a my se na ty nejlepší nepovedené zajímavosti podíváme.

Atomová energie vpřed
První velmi zajímavým a odvážným experimentem byl model Nucleon od Fordu. Ten vznikl v roce 1958, tedy v období rozkvětu pokusů s atomovou energií. Tu se inženýři Fordu pokusili uvěznit i do automobilu, k čemuž opravdu došlo. Naštěstí pro všechny, realizována byla pouze malá maketa vozu, protože inženýři velmi rychle procitli a zjistili, že je celý systém velmi nebezpečný a tudíž i nepoužitelný. Navíc by produkoval velké množství atomového odpadu, což však v této době nikoho příliš netrápilo.01fonu00004_580becea7941b

Elvis na plné pecky
Autorádio bylo vynalezeno již v 50. letech ovšem rozhlasových stanic moc nebylo. Kdo si chtěl poslechnout během jízdy svou oblíbenou písničku, musel si jí zazpívat. V roce 1956 však začaly být do vozů dávány gramofony na středový panel pod palubovou desku. Přehrávač byl naprosto obrovský a i tak umožňoval přehrávat pouze sedmipalcové desky. To jsou ty malé, na které se vejdou maximálně dvě písničky. Řidič tak byl nucen neustále desky otáčet a vyměňovat. Navíc při jízdě na rozbité silnici jehla přeskakovala a Elvis začal v autě jódlovat.02gra00002_580beceace775

Pojízdná kavárna
Zatímco jsme se doposud pohybovali v 50. letech minulého století, nyní přeskočíme do současnosti. Fiat v roce 2012 nabízel svým zákazníkům možnost dokoupit do svého modelu 500L kávovar Lavazza, který vám udělal prémiovou kávu třeba během jízdy. Bohužel se tento nápad moc neujal a o udělátko nebyl zájem. Řidiči prostě dávají přednost před řízením, před vychutnáváním si pravé italské kávy. Jaké to překvapení.05kav00002_580beceda8a23