Vnější design

V modelu Audi RS 5 Cabriolet získala dynamika mimořádně krásnou podobu s ladnou siluetou, dokonale vyváženými proporcemi a pronikavými detaily. Šestihranná maska chladiče dostala rámeček s matně hliníkovým povrchem
a voštinovou mřížku lesknoucí se v odstínu antracitu a ozdobenou logem RS 5. V klínovitých světlometech s vlnitými spodními hranami jsou umístěny jednotky xenon plus a pásy diod LED, které tvoří světlomety pro denní svícení. Do výrazně tvarovaného předního nárazníku jsou zapuštěny velké otvory pro přívod vzduchu, hrana předního spoileru je umístěna až úplně dole.

Pohledu z boku dominují rozšířené prahy a podběhy kol. Nepřehlédnutelná je i velmi výrazná linie Tornado, která tvoří ramena modelu RS 5 Cabriolet. Vnější zpětná zrcátka mají hliníkové kryty, zatímco povrchy rámů předních oken a ozdobných lišt na spodních hranách oken a víka prostoru pro skládací střechu jsou z matně eloxovaného hliníku.

Lehká plátěná střecha modelu RS 5 Cabriolet se pne nad velkoryse dimenzovaným interiérem jako plochá elegantní kopule. Speciální vrstva pěnového materiálu zajišťuje vysokou úroveň akustického komfortu. Plátěná střecha se otevře a zavře plně automaticky na povel tlačítka za 15, resp. 17 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h.

Střecha v otevřeném stavu téměř neomezuje objemný zavazadlový prostor, z jehož celkových 380 litrů pro sebe nárokuje pouhých 60 litrů. Dělená opěradla zadních sedadel lze sklopit a otvor pro přepravu dlouhých předmětů, spojující zavazadlový prostor s interiérem, vylepšuje variabilitu. Cílené výztuhy propůjčují otevřené karoserii vysokou úroveň tuhosti. S tím související nárůst hmotnosti je částečně kompenzován předními blatníky z hliníku.

V zadních světlometech LED září elegantní světelné pruhy. Od konvenčních žárovek bylo zcela upuštěno. Stejně jako světlomety je nově navržen i zadní nárazník, jehož difuzor je protažen vysoko vzhůru. Obě velké eliptické koncovky výfukové soustavy obklopuje mřížka s voštinovou strukturou. Decentní spoiler z matného uhlíkového kompozitu zajišťuje na víku zavazadlového prostoru větší přítlak. Na přání může být spoiler lakován v barvě karoserie.

Audi RS 5 Cabriolet má délku 4649 milimetrů, šířku 1860 milimetrů a výšku 1380 milimetrů, rozvor náprav činí 2751 milimetrů. Na výběr je osm barev karoserie – jeden nemetalický lak, čtyři metalické a perleťové laky a tři laky s krystalickým efektem. Plátěná střecha se dodává v odstínech černá, šedá, červená nebo hnědá. Na přání nabízí Audi stylový paket ozdobných prvků z matného hliníku a stylový paket pro motorový prostor s materiály z uhlíkového kompozitu. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx má hodnotu 0,34 a zakrytá spodní část vozidla výrazně přispívá k výborným aerodynamickým vlastnostem.

Interiér

Pro RS 5 je charakteristický tříramenný volant s dole zploštělým věncem, který je potažen perforovanou kůží. Multifunkční tlačítka na volantu lze používat stejně intuitivně jako všechny ostatní ovládací prvky v modelu RS 5 Cabriolet. Například terminál na přání dodávaného navigačního systému MMI Navigation plus vystačí
s šesti pevnými tlačítky pro volbu hlavních menu a k ovládání systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select postačuje jedno jediné tlačítko. Přístroje mají bílé stupnice na černém podkladu s velkým kontrastem pro dobrou čitelnost. Ctižádostiví řidiči naleznou v informačním systému řidiče stopky pro měření časů
na závodním okruhu a ukazatel teploty motorového oleje.

Sportovní sedadla lze elektricky seřizovat a jejich vysoké boční polštáře poskytují nejlepší možné boční vedení. Sedadla jsou vybavena rovněž integrovanými opěrkami hlavy, bederní opěrkou a sedákem s nastavitelnou délkou. Povrch sedadel je potažen kombinací kůže a Alcantary, kterou může na přání nahradit jemná kůže Nappa v černém nebo stříbrném odstínu. Všechny druhy kůže jsou pigmentovány tak, aby zabraňovaly nadměrnému zahřívání na přímém slunci. Alternativně si mohou zákazníci zvolit manuálně nastavitelná skořepinová sedadla a klimatizovaná komfortní sedadla s funkcí odvětrávání.

Interiér modelu Audi RS 5 Cabriolet je černý, čalounění stropu plátěné skládací střechy může být na přání stříbrné. Dynamický vzhled podtrhují jemné chromované ozdobné prvky, decentní leskle černé kryty a ozdobné obložení z uhlíkového kompozitu. Volitelně bez příplatku dodává Audi také ozdobná obložení v provedeních hliník Race, černý klavírní lak, kartáčovaný matný hliník nebo tkanina z vláken ušlechtilé oceli.

Opěradla sedadel, hliníkové prahové lišty, volant, otáčkoměr a páka voliče sedmistupňové převodovky S tronic jsou zdobeny logy RS. Vnitřní kliky dveří jsou tvořeny dvěma úzkými lamelami, pedály a mnoho ovládacích prvků jsou vyrobeny z lesklého hliníku. Nespočet dalších možností pro individualizaci nabízí program Audi exclusive.

Motor

Pohon modelu RS 5 Cabriolet obstarává vysokootáčkový motor V8 s atmosférickým plněním a přímým vstřikováním FSI. Ze zdvihového objemu 4163 cm3 mobilizuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k) při 8250 min-1 a mezi 4000 a 6000 otáčkami za minutu poskytuje maximální točivý moment 430 N.m. Motor 4.2 FSI s červeně lakovanými kryty hlav válců, jehož montáž probíhá ručně v maďarském závodu Györ, dosahuje specifického výkonu 79,5 kW (108,1 k) na litr zdvihového objemu. Na každý kW (k) výkonu připadá pouze 5,8 kg (4,267 kg) hmotnosti vozu. Dlouhozdvihový motor s hliníkovým blokem si užívá otáček a jeho zvučný projev dirigují klapky v koncovkách výfukové soustavy. Na přání dodává Audi sportovní výfukovou soustavu s černými koncovkami.

Audi RS 5 Cabriolet dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Na přání zákazníka může Audi zvýšit tento limit na 280 km/h. Výkonný vidlicový osmiválec se v průměru spokojí s 10,9 litru paliva na 100 km. Pracovní plochy válců a řetězový rozvod jsou optimalizovány, aby bylo dosaženo minimálního tření, a olejové čerpadlo pracuje podle aktuální potřeby.

Přenos hnací síly

Dvouspojkové převodovky, jako je sedmistupňová převodovka S tronic v modelu RS 5 Cabriolet, se vyznačují vysokou účinností, kterou v tomto modelu dále zvyšuje dlouhý převod nejvyššího stupně. Řazení probíhá výměnou spojek tak rychle a plynule, že je sotva zaznamenatelné. V programech D a S může řidič nechat řadit sedmistupňovou převodovku S tronic automaticky, nebo ji může ovládat pomocí páky voliče, resp. pádel na volantu. Užitečným pomocníkem pro závodní okruh je funkce Launch Control, která umožňuje optimální rozjezd sepnutím spojky při ideálních otáčkách motoru.

Trvalý pohon všech kol quattro propůjčuje modelu RS 5 Cabriolet rozhodující zvýšení trakce a stability. Jeho technické srdce, mezinápravový diferenciál s talířovými koly, je lehké a kompaktní. V normálním provozu rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %. V případě potřeby dokáže přenášet až 70 procent dopředu nebo maximálně 85 procent dozadu. Činnost mezinápravového diferenciálu doplňuje individuální rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola prostřednictvím inteligentního softwarového řešení.

Pokud se při rychlém průjezdu zatáčkou značně odlehčí vnitřní kolo, dojde k jeho mírnému přibrzdění dřív, než začne prokluzovat, aby RS 5 Cabriolet zůstal při jízdě na hranici fyzikálních zákonů extrémně dlouho neutrální.

Audi montuje na přání sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola prostřednictvím planetové převodovky s regulací otáček. Dokonalý doplněk pohonu všech kol quattro doslova vtlačí RS 5 Cabriolet při rychlé jízdě do zatáčky, a již v zárodku tak potlačuje jakýkoli sklon k přetáčivosti nebo nedotáčivosti.

Podvozek

Podvozek otevřeného čtyřmístného vozu se vyznačuje velmi náročnou konstrukcí. Pětiprvková přední náprava a zadní náprava s lichoběžníkovými rameny jsou z velké části vyrobeny z hliníku. Posilovač řízení závislý na rychlosti jízdy pracuje s elektromechanickým pohonem – přímo, citlivě a velmi efektivně. Karoserie je v porovnání s modelem Audi A5 Cabriolet snížena o 20 milimetrů. Lůžka závěsných ramen jsou tužší a stabilizátory tlustší. Sériová výbava zahrnuje kovaná kola z hliníku s rozměrem 9 J x 19, která mají desetipaprskový design s leštěným povrchem, a pneumatiky rozměru 265/35. Na přání jsou k dispozici 20″ kola ve třech atraktivních designech s pneumatikami rozměru 275/30.

Brzdová soustava je vybavena odvrtávanými kotouči s vnitřním chlazením a zvlněnou vnější konturou, která snižuje jejich hmotnost. Přední kotouče mají průměr 365 milimetrů. Zvlněná vnější kontura třecích prstenců snižuje neodpruženou hmotu celkem o cca tři kilogramy. Třecí prstence jsou spojeny s hliníkovou vnitřní částí prostřednictvím svorníků, stejně jako je tomu v motoristickém sportu. Brzdové třmeny jsou černé, přední pracují s osmi pístky. Stabilizační systém ESC je vybaven sportovním režimem a může být kompletně deaktivován. Na přání montuje Audi na přední nápravu kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny v kombinaci s šestipístkovými třmeny.

Systém jízdní dynamiky Audi drive select je součástí sériové výbavy modelu Audi RS 5 Cabriolet. Řidič může jeho prostřednictvím měnit charakteristiku řízení, sedmistupňové převodovky S tronic, škrticích klapek a zvukových výfukových klapek v rámci režimů comfort, auto a dynamic. Je-li vůz vybaven navigačním systémem MMI, může si řidič nastavit rovněž režim individual.

Do systému lze integrovat také sportovní diferenciál, adaptivní tempomat
a dynamické řízení, které v závislosti na rychlosti jízdy mění svůj převod o téměř 100 procent.

Dalším prvkem výbavy na přání, který podléhá řízení systémem Audi drive select, je sportovní podvozek plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control) – čistě mechanický systém pracující bez jakékoli prodlevy. Dvojice tlumičů jsou propojené diagonálně prostřednictvím olejového vedení s centrálním ventilem. Při rychlém průjezdu zatáčkou působí systém sílou proti propružení vnějšího předního kola. Charakteristiku tlumičů lze nastavit ve třech stupních.

Výbava

Audi RS 5 Cabriolet sjíždí z výrobní linky s rozsáhlou sériovou výbavou, která zahrnuje mimo jiné parkovací asistent plus, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, automatické podavače bezpečnostních pásů, větrnou clonu, paket osvětlení, informační systém řidiče s doporučením přestávky k odpočinku a rozsáhlý paket zádržných systémů. Při hrozícím převrácení se za opěrkami hlavy zadních sedadel rychle vysunou odolné hliníkové desky. Mezi sportovní a luxusní prvky výbavy na přání patří třístupňové vyhřívání prostoru ve výšce hlavy, komfortní klíček, asistent dálkových světlometů, adaptivní světlomety a komfortní třízónová automatická klimatizace.

Pro model RS 5 Cabriolet jsou k dispozici veškeré asistenční systémy z modelové řady A5. Adaptivní tempomat udržuje čtyřmístný kabriolet v požadovaném odstupu od vpředu jedoucího vozidla a podporuje řidiče při brzdění. Při rychlosti jízdy do 30 km/h zahájí v případě nouze maximální brzdění. Audi side assist sleduje oblast za vozidlem a zvyšuje bezpečnost při změně jízdního pruhu. Systém Audi active lane assist usnadňuje jízdu v jízdním pruhu. Parkovací asistent plus lze rozšířit o zadní kameru.

V oblasti multimediální výbavy nabízí Audi celý systém komponentů, na jehož vrcholu stojí MMI Navigation plus s velkým pevným diskem, mechanikou DVD a 7″ barevným displejem. Jeho dokonalým doplněním je Audi connect včetně autotelefonu, který připojí RS 5 Cabriolet k internetu. Spolucestující mohou volně brouzdat po internetu na svých přenosných přístrojích prostřednictvím integrovaného hotspotu WLAN. Pro řidiče jsou připraveny na míru střižené internetové služby Audi connect, od dopravních informací Audi online až po navigaci s obrazovými podklady Google Earth a Street View.

V Německu budou první vozy Audi RS 5 Cabriolet předány zákazníkům na jaře 2013. Základní cena byla stanovena na 88 500 eur.

http://www.youtube.com/watch?v=VzzUsuKL5xk&feature=share&list=UUNpLPsSmanPaD83VtTgMb3g