Čtyři kruhy hodlají ze svého komerčního úspěchu sportovního vozu vytěžit maximum. A tak po vyprodání 333 kusů modelu R8 GT přichází s nášupem, který okleštili o střechu. Na trh tak přichází dalších 333 exemplářů Audi R8 GT Spyder, každé s hodně tučnou cen

Výkon se rodí stejně jako v případě kupé v desetiválci objemu 5,2 litru. Konkrétně se tu bavíme o síle 560 koní a tahu 540 Nm generovaných při dosažení 6.500 otáček za minutu. Moc nad nimi drží sekvenční manuál R-Tronic přenášející výkon dále na pohon všech kol. Odtud pak pokračuje přes devatenáctipalcová kola a pneumatiky 235/35 a 295/30 až na asfalt. Protože je to pořádná porce, nechybí v sérii zodpovědné ESP spolu s keramickými kotoučovými brzdami.

 

Ve srovnání s běžnou R8 V10 Spyder shodili inženýři celých 85 kilo váhy. Povedlo se jim to díky použití karbonu na panelech karosérie (5,5 kilo), některých lehčích dílech pohonného ústrojí, ale nejmarkantnější dieta proběhla v kabině. Nová sedadla uspořila celých 31,5 kilogramů. Také díky této odtučňovací kúře je R8 GT Spyder schopné zajet stovku za 3,8 sekund (V10 Spyder za 4,1 s) a dosáhnout nejvyšší rychlosti až 317 km/h. V takovém kalupu by si ale jen sotva kdo všiml nenápadných drobností odlišujících tohle auto od ostatních. Proto musíte doufat, že ho potkáte někdy někde v klidu.