Nenechte se zmást! KBR Motorsport se navzdory svému jménu opravdu nesnažilo udělat z Passatu CC závodní náčiní. Alespoň ne tak úplně. Spíš ho jen tak trochu poladili, aby vypadal poněkud víc odhodlaněji, než na co jsme byli doposud v daném segmentu zvyklí

Na začátek by to chtělo trochu historie. Když se v roce 2008 objevil v autosalónech Volkswagenu nový model Passat CC, měl za úkol vyplnit zdánlivě velkou mezeru mezi obyčejným modelem a vlajkovou lodí Phaeton. Stylový design vyvolávající dojem Comfort-Coupé (odsud CC) se líbil, ale ne dost natolik, aby vzbudil větší zájem úpravců. Situace se ale za ty tři roky poněkud změnila díky trhu s ojetými automobily se Passat CC pozvolna dostává do hledáčku tunerů.

 

KBR Motorsport je pionýrem letošního roku, tedy spíš šéf této firmy Christian Kreher, který dostal na Passat CC zálusk. A tak prezentované auto odráží především jeho soukromou představu o tom, jak moc by šel Passat CC vylepšit. Všechno odstartovalo od nových disků R12 Nero velikosti 9×20“ na obou nápravách, které rovněž hostí pneumatiky 225/30 ZR20 a komponenty stavitelného podvozku KW Variante 3. Záleží tedy na každém, jaký stupeň tvrdosti preferuje, zda tvrdý, tvrdší nebo nejtvrdší 😉 K ještě dokonalejší póze pomohla mírná vylepšení na dvoulitru TFSI, která ve finále hodila šťavnatých padesát koní navíc. K výkonu 260 koní kromě upravené řídící jednotky pomohlo také 76mm potrubí táhnoucí se pod autem od turbodmychadla až k oválné koncovce tlumiče výfuku.

 

Před vypuštěním ještě v KBR Motorsport nechali potáhnout karosérii moderní matnou fólií. Ovšem každá práce něco stojí, a proto se nesmíte zaleknout ceny jedenáct tisíc Euro, což rozhodně není málo, ale mějte na paměti ten podvozek, kola, motor a nový kabát…