Zdali se již koncern Volkswagen oklepal ze svých problémů týkajících se aféry Dieselgate či nikoliv je momentálně velmi těžké odhadnout. Nicméně další problémy nejspíše klepou na dveře a není jich málo.

Velkým překvapením, je že automobilka začíná vyndávat své prsty z nejprestižnějších automobilových závodů. Momentálně odmítla účast na vytrvalostním mistrovství světa v závodě vozů s hybridními motory. A jak se zdá, zvažuje také vystoupení z WRC, díky čemuž by zde zbyla díra po obrovském soupeří, kterou by se velké množství automobilek snažilo co nejefektivněji zaplnit. To by udělalo nám fanoušků jak vrásky na čele, tak i radost z následné podívané.

Ovšem nyní musí koncern řešit zcela jiné věci. Jak se zatím zdá, v USA byl objeven nový druh podvádění, tentokráte u modelů značky Audi. Problém se opět týká softwaru a někteří hovoří o tom, že zde máme novou Emissiongate.

Jde o geniálně jednoduchý trik týkající se emisí CO2. Podle výzkumů měla Audi používat jakousi vychytávku, díky které měly jejich vozy vykazovat menší produkci oxidu uhličitého v laboratorních podmínkách, oproti standardním podmínkám při jízdě na silnici. Celý princip spočíval v tom, že se program deaktivoval v momentě, kdy se volant vychýlil o 15 stupňů doprava či doleva. Takže se nejednalo o stejný princip jako u skandálu s TDI.

Tento problém se týká jen starších vozů se samočinnou osmistupňovou převodovkou s interním označením AL 551 od ZF. Z toho vyplývá, že se jedná zejména o modely řady A8, Q5 a Q7 s pohonem všech kol. A zároveň to znamená, že by se problém mohl týkat stovky tisíc automobilů.

Tento software však automobilka nepoužívá od května tohoto roku, což znamená, že nové automobily se bát nemusí. Zajímavé je, že o podvůdku se ví již od letošního roku, ovšem na světlo vyšel až nyní. Co je důvodem netušíme. Automobilka se k celému problému prozatím nevyjádřila, takže musíme čekat.