Výhled na sériovou výrobu – Audi e-tron quattro concept na IAA 2015

•    Nejnovější technologie akumulátorů a vrcholná aerodynamika zajišťují dojezd více než 500 kilometrů
•    Sportovní SUV s elektrickým pohonem se začne sériově vyrábět v roce 2018

Elektromobil Audi

Elektrická mobilita je pro Audi potěšením, nikoli kompromisem. Značka se čtyřmi kruhy tuto skutečnost doloží konceptem Audi e-tron quattro concept na mezinárodním autosalonu IAA 2015 ve Frankfurtu nad Mohanem. Sportovní SUV poskytuje výhled na první velkosériově vyráběný elektromobil Audi.

Audi e-tron quattro concept

Studie Audi e-tron quattro concept je od základu navržena jako elektromobil a na první pohled dává najevo, že bude ve svém segmentu průkopníkem. V rámci konceptu Audi „Aerosthetics“ kombinuje technická opatření pro snížení aerodynamického odporu vzduchu s kreativními stylistickými řešeními. Pohyblivé aerodynamické prvky na přídi, bocích a zádi vylepšují obtékání vozu vzduchem. Aerodynamicky optimalizovaná spodní část vozu je kompletně zakrytá. S hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25 stanovuje tento vůz nový rekord v segmentu SUV. To výrazně přispívá k dlouhému dojezdu více než 500 kilometrů.

The operating and display concept is deeply integrated into the plastic, driver-oriented architecture of the cockpit. Because the electric drive has no propshaft, the center console seems to float.
The operating and display concept is deeply integrated into the plastic, driver-oriented architecture of the cockpit. Because the electric drive has no propshaft, the center console seems to float.

Koncept je zkonstruován na základě druhé generace modulární platformy pro vozy s motorem uloženým vpředu podélně, která umožňuje použití různých systémů pohonu a rozmanitých uspořádání technických komponentů a interiéru. Svou délkou se řadí mezi modely Audi Q5 a Q7. Audi e-tron quattro concept má velmi dynamický vzhled díky typické karoserii ve stylu SUV v kombinaci s nízkou kabinou, připomínající kupé. V prostorném interiéru naleznou pohodlí čtyři osoby.

The cabin of the Audi e-tron quattro concept tapers strongly toward the rear end, approaching the idealized shape of an aerodynamically optimized droplet.
The cabin of the Audi e-tron quattro concept tapers strongly toward the rear end, approaching the idealized shape of an aerodynamically optimized droplet.

Velký lithium-iontový akumulátor je uložen mezi nápravami a pod prostorem pro cestující. Toto umístění přispívá k nízkému těžišti a rovnovážnému rozložení hmotnosti mezi nápravy. V důsledku toho se může tento koncept pochlubit lepší jízdní dynamikou a vyšší úrovní bezpečnosti, než jakou nabízejí ostatní vozidla v tomto segmentu.

V oblasti poháněcího ústrojí využívá Audi své zkušenosti s elektricky poháněným sportovním vozem Audi R8 e-tron. Audi e-tron quattro concept je poháněn třemi elektromotory – jedním na přední nápravě a dvěma na zadní nápravě. Díky tomu se jedná o elektrifikované quattro, čili e-tron quattro, které je hospodárné a zároveň i dynamické.