Volkswagen touží po tom být všude a ulice Londýna nejsou výjimkou. Stávající star výrobce LTI sloužící v hlavním městě Spojeného Království je v ohrožení kvůli regulacím výfukových zplodin a dalších ekologických nařízení EU, takže je tu reálná potřeba vým

Dvacet dva tisíc exemplářů, to je nabídka, která se neodmítá, respektive kterou by byla neuvěřitelná hloupost alespoň zkusit nevyužít. Šance na něco takového jsou díky tradičnímu britskému konzervatizmu pramalé, ale svět se mění každým okamžikem, tak proč by nemohl Volkswagen uspět. Právě z tohoto důvodu vyvinul nové městské vozítko vycházející z přicházejícího modelu Up. Vnější rozměry 3,73×1,66×1,6 metru asi příliš vnitřního prostoru cestujícím nenabídnou, ale zato se v ulicích propletou všudy a vejdou se také kamkoliv.

 

VW chtěl uhodit hřebíček přesně na hlavičku a využil aktuálního ekologického pekla ve svůj prospěch. Proto Taxi Concept představil jako automobil poháněný elektromotorem o výkonu 114 koňských sil získávaných z 45kWh li-ion baterie. Teoreticky by to mělo být dost na akční rádius tří set kilometrů a ačkoliv to není v provozu ve městě nijak důležité, byla nejvyšší rychlost stanovena na 120 km/h. Asi nikomu neušla netradiční koncepce rozvržení dveří, které jsou sice čtyři, ale včetně těch od malého kufru – posunutím řady sedadel se dá lehce nafouknout – a dvojice pravých (pro Británii by pochopitelně musely být nalevo) řidiče a přepravované osoby. Mezi pozlátka konceptu patří prosklená střecha, informativní displeje řidiče i posádky, případně světlé čalounění.

 

Šance na úspěch Taxi Concept v reálném výběrovém řízení visí ve hvězdách, avšak zájem veřejnosti i vedení byl natolik markantní, že není vyloučena případná alternativní výroba pro nějaké jiné město…