VW Golf GTI šestnáctiventil

Neznám větší tuningovou klasiku než je dvojkový Golf. Jeho popularita je obrovská a množství tuningových dílů nekonečné. Přesto decentní úpravy exteriéru jsou tím pravým, kam by se měl uchýlit každý úpravce G2. Tak je tomu i v případě Honzy Maška, který s

VW Golf II GTI 

Na první pohled možná není patrné, že by karoserie pošla vůbec nějakými úpravami, ale opak je pravdou. Nejsou totiž výrazné, jen lehce vylepšují vzhled a nikterak nenarušují celistvost auta. Přední nárazník se zahlazeným místem pro RZ, blinkry a mlhovkami je nyní mnohem kompaktnější. Dokonce zmizela i spára předního spoileru, který je v sérii ze dvou dílů. Nárazník na druhé straně přišel o dvířka tažného oka. Další úpravy už byly spjaty s plechařinou. Protože se již dopředu počítalo s montáží širokých ráfků, všechny lemy blatníků byly zaklepány. Kapota přišla o žebrování, skrz které proudil vzduch k topení. Boky jsou prosté od otěrových lišt a dveře ozdobily kliky z Felicie, které jsou více zapuštěny než originální kousky. Chladičová maska bez znaku automobilky je spolu s mračítkem klasickou úpravou, stejně tak jako zahlazení dveří kufru. Hodně efektní jsou světlomety In.Pro z modelu Jetta. Jak málo stačí k tomu, aby karoserie vypadala atraktivněji.

Podvozkový kit od Weitecu

Na podvozkových úpravách se Honza pěkně vyřádil. Nestačilo by mu totiž lehké snížení a natření barvou. Pořídil si štelovatelný podvozkový kit od Weitecu, který poslal auto k zemi vpředu o 90 mm a vzadu o 60 mm. Up-grade brzdového systému si vzaly na svá bedra vrtané kotouče Sandtler typ S. Přibyla i spodní rozpěrná tyč OMP. Obě nápravy, včetně všech příslušných dílů pokryla prášková barva v dnes oblíbeném odstínu slonové kosti, doplněná o zlatou. Chromováním prošly šroubky, matice a spony. Vše je schováno za koly Keskin, model KT5 o velikosti 8×15. Větší rozchod zadní nápravy je podpořen 10 mm podložkami. Ráfkům dělají společnost pneumatiky Fulda 195/45 R15.

Nerezové svody Raceland   

Je až k neuvěření, že úpravce koupil svůj Golf v nepojízdném stavu. Motor proto musel projít kompletní GO a tak se začalo i upravovat. Blok motoru byl snížen o 0.15 mm, byl udělán výbrus válců a přibyly i nové písty. Díky této úpravě se nyní motor chlubí obsahem rovných 1800 cm3. Hlava válců přišla o 0.25 mm a ke slovu přišli i nerezové svody Raceland, které navazují na sportovní výfuk sk.N od Powersprint racingu. Co udělaly tyto úpravy s výkonem motoru? Výsledek je rovných 150 koní, což uznejte není málo na atmosférický agregát o tomto obsahu. Honza se ale nezaměřil jen na výkon, ale chtěl, aby motorový prostor také dobře vypadal. To se mu rozhodně povedlo. Zaúřadovalo zde práškové lakování ve slonové kosti a nezapomnělo se také na bohaté chromování.

DVD přehrávače s výsuvným LCD

Úpravy interiéru poslaly prostor o generaci výš. Objevila se zde totiž palubní deska z modelu Vento a to včetně celého středového tunelu. Anatomické sedáky JOM krásně obepínají dvojici cestujících. Třídveřová karoserie totiž přímo vybízela k odstranění zadní lavice. Na jejím místě se okamžitě usadila hifiaparatura. Ta se skládá z DVD přehrávače s výsuvným LCD monitorem, trojicí zesilovačů, předních a zadních reproduktorů Sinus Live, dvojice 30 cm subwooferů a 5F kapacitoru. Nerovnosti na silnici a přejezdy retardérů snímá venkovní kamera.