Elektrický pohon má stále větší oblibu a skoro všechny automobilky dávají vývoji na poli elektromobilů zelenou. Nejinak tomu je u automobilky Volkswagen.

VW e-Up

Vývojáři Volkswagenu čekají na poslední požehnání od vedení, aby se mohla spustit produkce elektromobilu s označením e-Up. Automobil je již hotový a testuje se k získání finálních údajů. VW e-Up nyní disponuje zrychlením z nuly na stovku za 14 s, maximální rychlostí 130 km/h, výkonem 80 k a točivým momentem 200 Nm. Elektrický automobil ujede čistě na pohon z baterií 150 km. Určitě tyto hodnoty jsou pro městský hatchback zajímavé a pro zákazníka uspokojující. Na jedno nabití po městě ujede až 150 kilometrů a uveze stejnou zátěž jako verze VW Up s benzínovým motorem.

Dobití za 8 hodin

Vnitřní prostor pro posádku a zavazadla nijak zástavbou velké baterie neutrpěl. Baterie o kapacitě 18,7 kilowatthodiny je umístěná pod podlahou, takže ve voze ani nepoznáte, že zde nějaká je a to váží okolo čtvrt tuny. VW e-Up je tak o nějakých 200 kilogramů těžší než benzínové verze. To znamená finální hodnotu okolo 1130 kilogramů provozní hmotnosti, což je stále velmi nízká hmotnost a e-Up s ní je při jízdě ve městě velmi hbitý. Součástí vozu je také nabíječka, která je schopna zpracovat jak 220 voltů střídavého proudu, tak i výkonnější zdroje. Nabíjení z normální běžné sítě trvá přibližně okolo osmi hodin.  Elektrická baterie je vývojáři od Volkswagenu navržena tak, aby vydržela co nejdelší provoz a i po deseti letech denního provozu měla stále osmdesát procent původní kapacity. Elektromotor je připojený přes jednostupňovou převodovku k předním kolům.

Elektrické městské vozítko

V každém případě myšlenka elektrického městského vozítka je v dnešní době více než aktuální a automobilka Volkswagen se do budoucna vydává tím správným směrem automobilové výroby. Uvidíme časem, jak elektrický e-Up přijmou zákazníci a jaké bude mít prodeje.