Volkswagen Tiguan – test VW-scene

Zima zatím váhá s nadílkou sněhu a my tu pro vás máme tip – Volkswagen Tiguan. Suverénní v terénu, svrchovaný na silnici, nekompromisní pokud jde o komfort, to jsou hlavní atributy Tiguanu.

Volkswagen Tiguan

To, že Tiguan přesvědčí svými vlastnostmi při jízdě po silnici je samozřejmé. Co je v něm skutečně ukryto, se však projeví až při jízdě v terénu. Vysoká torzní tuhost. Snížený hluk za jízdy. Vysoce kvalitní materiály. Ergonomický koncept designu. Nový Tiguan přesvědčí svou mimořádnou kvalitou.

Naftové a benzínové motory

Všechny čtyřválcové motory TDI určené pro nový Tiguan jsou vybaveny vstřikováním paliva Common Rail a vyznačují se klidným chodem a velkou tažnou silou. Současně jsou velmi úsporné, mají nízké hodnoty emisí a sériově jsou vybaveny filtrem pevných částic. Nezávisle na tom, pro který motor se rozhodnete, může přenos síly na kola zprostředkovat buď šestistupňová manuální převodovka, nebo sedmistupňová převodovka s dvojitou spojkou DSG, která je součástí výbavy na přání.

Zdrojem nadšení v novém voze Tiguan jsou motory TSI, jež se vyznačují temperamentem, sportovním zrychlením a tichým chodem. Potěší však také svou hospodárností a nízkou spotřebou paliva. Další možností jsou TSI motory v kombinaci s BlueMotion Technology, které zaujmou dalším snížením spotřeby paliva i emisí při dynamickém výkonu. TSI agregáty se dodávají buď v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo se sedmistupňovou převodovkou s dvojitou spojkou DSG.

Tiguan – dynamický design

Nový Tiguan ve verzi „Trend & Fun“ i „Sport & Style“ přesvědčí svou vynikající jízdní dynamikou a komfortním chováním při jízdě ve městě, po normální silnici i po dálnici. Příčinou je mj. na přání dodávaná adaptivní regulace podvozku DCC a nové asistenční systémy řidiče, které mu značně usnadňují práci. Četná opatření zvyšující efektivitu jízdy jsou přínosem i pro radost, kterou jízda s vozem Tiguan přináší.

To, že Tiguan přesvědčí svými vlastnostmi při jízdě po silnici je samozřejmé. Co je v něm skutečně ukryto, se však projeví až při jízdě v terénu. Díky speciálním čelním partiím v offroad designu bez problému překoná nájezdový úhel až 28 ° – ochrana spodku vozu má tedy mnohem důležitější funkci než jen jako výrazný estetický prvek.

Bezpečnost na prvním místě

Nezáleží na tom, zda s ním jedete v terénu, absolvujete trénink bezpečné jízdy na silnici nebo vzrušující rallye v dalekých krajích. Vždy máte po ruce celou paletu pomocníků.

Na přání může být Váš nový Tiguan vybaven systémem detekce únavy řidiče*. Jakmile tento systém zaregistruje odchylky od normálního způsobu držení volantu, který je charakteristický pro řidiče v koncentrovaném stavu, zazní varovný tón. Současně se na displeji palubního počítače zobrazí doporučení zastávky na odpočinek.

Díky optimálnímu osvětlení vozovky přispívá systém „Dynamic Light Assist“ ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. „Dynamic Light Assist“ s variabilním přizpůsobením osvětlené plochy vozovky umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by při tom docházelo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Dálkové světlomety jsou totiž částečně cloněny prostřednictvím maskovací funkce. Informace o ostatních účastnících provozu a pouličním osvětlení vozovky jsou snímány kamerou ve vnitřním zpětném zrcátku a předávány systému „Dynamic Light Assist“. Celkové osvětlení vozovky je tak výrazným způsobem vylepšeno. Pro jízdu v městském provozu je určený mód „Stadtlicht“, který zajistí ideální osvětlení, jež je dokonale přizpůsobené podmínkám jízdy ve městě.

Systém „Side Assist“ Vás podporuje v případě, že se chystáte změnit jízdní pruh. „Side Assist“ v takové situaci bere v úvahu vozidla, která se nacházejí ve Vaší blízkosti. V případě, že se při změně jízdního pruhu v oblasti vymezené systémem nacházejí jiná vozidla, informuje Vás, případně Vás srozumitelně varuje prostřednictvím světla ve vnějším zpětném zrcátku. Dosah systému je účinný do 50 metrů za vozem a v tzv. mrtvém úhlu. „Side Assist“ je samozřejmě aktivní pouze v relevantních situacích – nereaguje na stacionární objekty nebo protijedoucí vozidla. Současně také ignoruje vozidla, která jsou vzdálena více, než jen jeden jízdní pruh. Účelem je, abyste byli varováni pouze tehdy, když je to nutné. Systém „Side Assist“ se zapíná pomocí tlačítka a je aktivní od rychlosti 60 km/h.

Zejména při monotónních jízdách na delší vzdálenosti často dochází ke ztrátě koncentrace na řízení. Asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu „Lane Assist“ v takových situacích přispívá ke snížení rizika nehody. Prostřednictvím lehkých vibrací volantu upozorní řidiče, aby udržoval vůz v jízdním pruhu. Je-li systém „Lane Assist“ aktivní, zapíná se při rychlosti nad 65 km/h a při jejím poklesu pod 60 km/h se vypne. Pomocí kamerového modulu, který je umístěn ve vnitřním zpětném zrcátku, je sledováno vodorovné dopravní značení a současně je vyhodnocována pozice automobilu. V případě, že se vůz vychýlí z jízdního pruhu, „Lane Assist“ řidiče varuje vibracemi volantu.

Parkovací asistent „Park Assist“ (výbava na přání) rozpozná jak příčná, tak i podélná parkovací místa (délka vozu + 80 cm) a téměř samostatně do nich zaparkuje. Na Vás zbývá pouze ovládání pedálů spojky, plynu a brzdy – parkovací asistent „Park Assist“ se postará o vše ostatní.

VW-scene.cz testuje

Vypisovat všechny vymoženosti nového Volkswagen Tiguan by bylo na malou knížku, a ne na malý redakční test webu VW-scene.cz. Do ruky se nám dostal suverénním a cílevědomým způsobem se prezentující Tiguan s paketem R-Line. Jeho sportovně vyladěný podvozek je zárukou radosti při každé jízdě, kola z lehké slitiny „Mallory“ o rozměru 8 J x 18, lakovaná stříbrnou barvou „Sterling“, obutá pneumatikami 235/50 R18 a lemovaná rozšířenými blatníky, okamžitě pozná sportovní charakter tohoto vozu. Alternativně mohou být kola „Mallory“ také ve velikosti 9 J x 19 s pneumatikami o rozměru 255/40 R19. Nejlépe jej můžete řídit prostřednictvím pedálů z ušlechtilé oceli a multifunkčního volantu v kůži s logem „R-Line“. Dalšími prvky, které na sebe upoutají pozornost, jsou plakety s logem „R-Line“ na bocích automobilu vpředu a nástupní prahové lišty z ušlechtilé oceli s logem „R-Line“.  Pod kapotou se skrýval dvoulitrový naftový turbomotor s BlueMotion Technology, která ukázala velkou tažnou sílu při současně nízké spotřebě paliva.

Se sebevědomým vozem VW Tiguan jsme najeli řadu kilometrů nejen po asfaltové silnici, ale i nezpevněných cestách malebných Čech. Dýchl na nás příjemný pocit z jízdy na asfaltových silnicích dálničního typu, tak na zatáčkovitých okrskách. Přesné řízení a tichá jízda byly hlavní trumfy Tiguanu. Chválit dvoulitrový naftový turbomotor je nošením dříví do lesa. Vše jde zhodnotit dvěma slovy. Dynamický a šetrný ke spotřebě. Nás ale také zajímalo, jak si bude počínat na nezpevněných cestách. Opět musíme konstatovat že Tiguan obstál na výbornou. Sportovní, komfortní, normální – ať chcete jet s jakýmkoli nastavením, adaptivní regulace podvozku DCC, která je součástí výbavy na přání, se tomu přizpůsobí. DCC Vám umožňuje vybrat si ze tří možných nastavení podvozku. Po stisku tlačítka se Vaší volbě automaticky přizpůsobí elektricky nastavitelné tlumiče a také elektromechanický posilovač řízení. DCC však přitom permanentně reaguje na různé jízdní situace, včetně brzdění, zatáčení a zrychlování a postará o podstatné zlepšení jízdních vlastností.

Vozů SUV je na našich silnicích mnoho, ale jen pár snese ta nejpřísnější kritéria. Mezi ně se naopak hrdě řadí Volkswagen Tiguan, není v některých oblastech úplně nejlepší, ale ve všech se řadí k nejlepším.