VW Golf IV „Maximální GOLF“

Volkswagen Golf patří k nejupravovanějším modelům na světě. Je jedno, zda je to model první generace, nebo si upravíte sedmou, poslední generaci. My tu dnes pro vás máme „Maximální GOLF“ čtvrté řady.

VW Golf čtvrté generace

Historie Volkswagenu Golf započala v roce 1974 a celkem se vyrobilo 6,8 milionů modelu první generace.  V roce 1997 přišla na trh již čtvrtá generace Golfu a o rok později se stala nejprodávanějším vozem ve své třídě. Oproti svému předchůdci opět povyrostl, ale vnější design byl upraven tak, aby stále navazoval na předchozí generace.

Maximální GOLF

Marťas je srdcem spojen se značkou Volkswagen, a po Ventu, zase Ventu a Golfu II přišel na řadu Maximální GOLF. Volkswagen Golf MK IV 1.8 20V TURBO z roku 1999, který si pořídil v roce 2008 od našich západních sousedů.

A sám k tomu dodává: „Celý život jsem byl „nafťák“. Až jednou jsem si sjel s Golfem GTI…a oslnily mě výkonové parametry tohoto stroje. Proto jsem začal na tuzemském trhu shánět podobné vozidlo, ale nedařilo se. Až surfování na zahraničním automobilovém portálu přineslo kýžený výsledek. Konečně jsem ho našel, modrý GOLF GTI mě uhranul. Od té doby, co jsem si ho přivezl, trávím veškerý volný čas v garáži při úpravách na jeho exteriéru i interiéru, údržbě a vylepšování, leštěnky i autošampony od všech možných výrobců jsou stále v permanenci. A potom už nasedám, startuji a přidám plyn. V tu chvíli zaznamenávám, že zde tlučou dvě srdce v dokonale stejném rytmu.“

Přestavba trvala 4 roky a přeplňovaný zážehový řadový čtyřválec s vícebodým vstřikem o objemu 1781 ccm nyní disponuje díky chipu CIMBU výkonem 154 kW / 210 PS. Motor je osazen kitem přímého sání K&N a upraveným výfukem. Katalizátor nahrazen nerezovým downpipe s rezonátorem, středový a zadní díl nerezový sportovní Milltek. Díky těmto úpravám zvládne „Maximální GOLF“ z 0 na 100 km/h za 7,9 vteřiny a ručička maximální rychlosti se zastaví na 216 km.  Motor ještě doplňují lakované plasty motoru, leštěné sání a leštěný alternátor, chromovaná a zlacená víčka, velký intercooler kit, silikonové hadice Samco sport, Blow off ventil HKS, turbodmychadlo KO4, vstřikovače 380cc.

Každé natuněné auto má mít hezká kola a nízko položený podvozek. „Maximální GOLF“ má Výškově stavitelný podvozek KW Varianta I. Přední brzdy jsou 6ti písté chlazené brzdy 330 mm značka XYZ s plovoucími kotouči a zadní chlazené brzdy 256mm z Octavie I RS. Kola BBS LM přední 8×18 ET 35 + 2cm podložky a zadní 9×18 ET 30 + 2 cm podložky obuté do pneumatik Nankang NS-11 215/35 R18. Podvozek ještě doplňují sportovní stabilizátor H&R a kompletní silentbloky Powerflex.

Karoserie je upravena do US verze se spoilery verze JUBI (přední, zadní nárazník, prahy). Stříška na pátých dveřích pochází z verze R32. Řidičovo malé zrcátko je z anglické verze a celý vůz zdobí modrá perleťová barva. Dalšími detaily jsou otevírání zadních dveří z VW Golf V, nebo přední maska bez znaku. Mřížky nechal Marťas dát do černého klavíru.

Svých změn dostál i interiér, kde se nacházejí sedačky RECARO očalouněné do modré a černé alcantary.  Modrou alcantaru nalezneme i na výplních dveří, které doplňuje černý strop z verze JUBI. Dále v interiéru nalezneme volant z R-Line z VW Scirocco, perforovaná kožená řadicí páka GTI z verze JUBI, perforovaná kožená ruční brzda z Octavie RS, přidané měřiče (tlak turba, teplota oleje, tlak oleje), palubní deska z VW Bora, výdechy topení z VW Bora, dekor interiéru z modelu R32. O zvukovou kulisu se ve voze stará autorádio JVC KD-342 doplněné čtyřkanálovým zesilovačem Hifonics a monoblokem Phase. Přední a zadní reproduktory Emphaser 120WRMS doplňuje subwoofer Phase 38 cm 1500W/700RMS.

„Decentní styl“

Na závěr ještě doplníme, že Martin zastává co nejoriginálnější „Decentní styl“ a nenávidí špinavé auto.  Poděkováni při úpravách Maximálního Golfu patří Především rodičům, kteří se mnou mají svatou trpělivost. Dále pak SD TEAMU, mému bratrovi Petrovi, kolegům z práce a Honzovi.