Francouz Sébastien Ogier vyhrál čtvrtý letošní závod v rallye a díky suverénně nejlepším výkonům má významně nakročeno k obhajobě titulu šampióna WRC. Tři závody před koncem jej o korunovaci mohou připravit jen týmový kolega Andreas Mikkelsen a čistě v mezích teorie, pokud by Ogier nezískal ani bod, ještě Thierry Neuville jedoucím s vozem Hyundai i20 WRC.

Polo absolutně dominantní vůz

Je to právě tovární tým Volkswagen, který pro letošní rok připravil absolutně bezkonkurenční stroj. Nové Polo R WRC dominuje tabulkám, dva závodníci v modrobílých barvách totiž jednoznačně oskočili zbytku startovního pole, když vedoucí Ogier v prozatímní sezoně dokázal 4 závody vyhrát a celkem v osmi případech se umístil na stupních vítězů a je rozhodně v kurzu. Výrazně tak usnadnil sportovní sázení této oblasti motorsportu, jelikož si tři závody před koncem přišel na 195 bodů, což je o osmašedesát bodů více než druhý týmový kolega Mikkelsen. Ten si letos zatím připsal jedno vítězství, ke kterému přidal celkem 5 stupňů vítězů. To je o jednu pozici na bedně více, než třetí v pořadí Neuville, který ztrácí na titul 83 bodů.andreas_mikkelsen_ralli_de_suecia_2016

Na domácí půdě premiérové vítězství

Korsická rallye Ogierovi nesvědčila, vloni na ní obsadil až patnáctou příčku, zato letošní představení jednoznačně ukázalo, proč má k celkovému triumfu nejblíže. V jednom z vůbec nejnáročnějších závodů, kde jezdci v rychlostních zkouškách museli zdolávat i více než padesátikilometrové vzdálenosti, dokázal na pronásledovatele najet propastných 46 sekund. První den na Tour de Corse si podmanil všechny 4 rychlostní zkoušky a hned ze začátku jasně ukázal, jak vážně to s výhrou na domácí půdě myslí.

Druhý den již byl v součtu o něco slabší, nicméně ani třetí místo se ztrátou pouhých tří desetin z páté erzety mu příliš vrásek na čele nepřidalo. Ze šesté rychlostní zkoušky vyšel vítězně s na chlup stejným časem jako kolega Mikkelsen, nicméně vteřinku náskoku přidal oproti Neuvillovi. Sedmá erzeta přinesla další zvýšení náskoku, o který nicméně díky ztrátě 13 vteřin v poslední sobotní zkoušce přišel.

V nedělních dvou zkouškách, ve kterých šlo i o bonusové body, si však Ogier příliš nepomohl. Šesté místo se ztrátou téměř tři čtvrtě minuty však až tolik nemrzelo, jelikož na Neuvilla ztratil necelé tři vteřiny a Mikkelsen byl za ním až sedmý. Byl to totiž zejména precizně jedoucí Brit Meeke, který si najel náskok 35 vteřin, díky kterému odsunul zbývající jezdce notně časově dozadu. V poslední rychlostní zkoušce spojené zároveň s bonusovými body si Ogier dojel pro třetí místo a bonusový bod, když zvítězil znovu Meeke, druhý byl Mikkelsen a další rival Neuville ztratil 3 vteřiny.Sébastien Ogier (F), Julien Ingrassia (F) Volkswagen Polo R WRC (2015) WRC Rally Italia Sardegna 2015

Součet Korsiky podtrhává šampiona

Šest testů z deseti padlo do klína Ogierovi, který tak získal ve své dlouhé kariéře již 36. vítězství. Druhý Neuville ztratil propastných 46 sekund, týmový kolega Mikkelsen byl zpět o více než minutu. Skvělý den Volkswagenu ještě více potvrdil čtvrtým místem další závodník modrobílých barev Jari-Matti Latvala, který na místní trati obhajoval loňské prvenství.

Není tak vůbec překvapením, že v poháru konstruktérů se na první příčce drží Volkswagen, který bez sedmi bodů atakuje 300 bodovou hranici. Druhý je Hyundai s 227 body, třetí je záložní Volkswagen II se 136 body. O nejlepším voze letošního roku tak nemůže být nejmenší pochybnost. Na konci října bude seriál pokračovat dalším závodem, tentokrát ve Španělsku.