Prodalo se ho přes 29 milionů kusů. O čem je řeč? O klíčovém modelu automobilky Volkswagen – o modelu Golf a aktuálně už sedmé generace. Automobilka Volkswagen ukázala světu již sedmou generaci modelu Golf právě v těchto dnech.

Na vzhledu nového modelu se příliš věcí nezměnilo, avšak pod kapotou změn proběhlo poněkud více. Tvary karoserie jsou nyní ostřeji řezané, ale i tak hodně připomínají starší generace páté a šesté generace. Golf není žádným designovým výstřelkem, naopak se snaží zalíbit co největšímu počtu zákazníků a tak svůj oblíbený vzhled nijak v průběhu let razantně nemění. Důležité jsou jízdní vlastnosti a celková praktičnost vozu.

Nový Golf je postavený na koncernové platformě s označením MQB a narostl ve všech směrech kromě výšky. V této hodnotě došlo ke snížení o 28 mm od předchozí verze. Toto snížení zlepšilo aerodynamiku vozu a také snížilo spotřebu paliva. Ke snížení spotřeby také přispělo odlehčení nového modelu až o 100 kg. To nic nemění na příjemných jízdních vlastnostech a také prostoru ve voze. Zavazadlový prostor nabídne nyní o 30 litrů více, to znamená celkových 380 litrů. Podvozek Golfu VII. je založen na klasických vzpěrách McPherson a vzadu je použito víceprvkové zavěšení kol. Prozatím jsou v nabídce čtyři motory, ale časem by se měla objevit i verze GTI.

Základem nabídky motorů je pohonná jednotka 1.2 TSI s výkonem 63 kW (85 k) a s průměrnou spotřebou 4,9 l/100 km. Následuje 1.4 TSI, která nabídne vypínání válců, výkon 140 koní (103 kW) a spotřebu o 0,1 l paliva nižší než 1.2 TSI. Vznětové motory nabízejí dvě jednotky s označením 1.6 TDI a výkonem 77 kW (105 k) nebo silnější dvoulitr 2.0 TDI s výkonem 150 k (110 kW). Hlavním prvkem všech pohonných jednotek je nízká spotřeba. Standardem pro všechny motorizace je tak systém start and stop.

V budoucnu nabídku modelu Golf doplní verze s pohonem všech čtyř kol, sportovní verze GTI, praktičtější verze kombi, plug-in hybrid a plně elektrický e-Golf, který se představí na konci roku 2013. V České republice by se měl začít VW Golf sedmé generace prodávat na přelomu října a listopadu po fyzickém představení na autosalonu v Paříži. Ceník pro Českou republiku zatím nebyl zveřejněn.