Tento koncept má dva základní úkoly a to, potěšení z rychlé jízdy a zároveň minimální spotřeba paliva, k tomuto by také měla pomoct minimální hmotnost vozidla. Tento Volkswagen má velice tuhou karosérii a přesto má pouhých 1200kg. Této váze také dopomáhá

Hledali by jste motor v přední části vozu? Tak to by byla chyba, protože motor se nachází hned za dvěma sportovníma sedačkami, pro lepší jízdní vlastnosti. Můžete dostat dva druhy motoru a každý z toho je přeplňovaný, tedy TDi a TSi. V otáčkách 1750 za minutu už Volkswagen Concept BlueSport nabízí točiví moment ve výši 350Nm, takže při takovýchto otáčkách bude spotřeba opravdu velice nízká. Co se týče výkonu vozu není přesně znám, ale nejsilnější verze, která bude jen pro americký trh bude mít 180 koní. Točivý moment jde na zadní kola přes dvě spojky a převodovku typu DSG, tedy další fakt pro nízkou spotřebu a výborné jízdní vlastnosti. Z 0-100 se dá vysprintovat už 6.6 vteřiny a nejrychleji se můžete svézt 226Km/h.

Co se týče praktičnosti, tak vůz už na tom tak dobře není. Kufr má 112 litrů vpředu a vzadu 70litrů. Chuť vám ale zvedne již zmiňovaná nízká spotřeba, která činí 4,3 litrů, ano 180 koní a 4,3 litrů. Na jednu nádrž tedy ujedete přes 1100Km. Naleznete tu ECO mód, což je automatické vypínání a zapínání motoru například v zácpě a rekuperaci kynetické energie, což dobíjí akumulátor při brždění. Není tím myšleno, že vozu pomáhá elektrický pohon, ale dobíjena je baterie, která dostává zabrat při ECO módu.

Co se týče designu vozu, tak se celkem povedl, nevypadá sice nijak agresivně, ale spíše nevinně. Když nahlédneme do vozu, tak jako první uvidíme sportovní kožené sedačky. Nalezneme zde také navigaci a sportovně tvarovaný volant. Podsvícení různých tlačítek je možná až moc přehnané. Jelikož se jedná o koncept, tak cena zatím není známá.