Volkswagen Amarok jako pouštní střela. Přesně tak si jej představovala německá tuningová společnost MTM, která se rozhodla usadit pod jeho kapotu vidlicový osmiválec. Tato modifikace se nám představila na autosalonu v Ženevě a my se na něj nyní podíváme trochu blíže.

Společnost MTM se specializuje na úpravu vozů značky Volkswagen. Ve Švýcarsku představila poměrně radikální úpravu, která udělala z klasického Amaroka, opravdovou bombu. AMarok je standardně nabízen s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu dvou litrů. Disponuje výkonem od 103 kW do 132 kW.vwam20_56d40e00269b4

Po zákroku společnosti MTM se však z tohoto pickupu stala opravdová exkluzivitka. Automobil hned na první pohled zaujme matným lakem celé karoserie, který doplňují černé detaily na celém vozu, od masky chladiče, po ochranné rámy, až po rozšířené blatníky. Právě v nich jsou usazená 10×20 palcová litá kola BBS s pneumatikami od poslečnosti Cooper. Za těmito koly jsou ukryty brzdové kotouče o průměru 405 milimetrů vpředu a 356 milimetrů vzadu. Ty se nyní musí potýkat s mnohem vyšší zátěží, než u standardní sériové verze. vwam50_56d40e002fa44

Pick-up Amarok V8 Desert Passion totiž žene kupředu přeplňovaný vznětový osmiválec o objemu 4,2 litru, který je vkládán především do automobilů značky Audi. U Volkswagenu tento motor disponuje výkonem 302 KW a točivým momentem 930 N.m. Tyto hodnoty jsou přenášena na všechny čtyři kola pomocí osmistupňové převodovky Tiptronic. Díky tomu by měl tento vůz údajeně zvládnou akcelerovat z nuly na sto za šest sekund. Jeho maximální rychlost se pak pohybuje okolo 240 km/h, podle toho, jakými pneumatikami je osazen.vwam84_56d40e0068c56

Krom techniky a vzhledu se od sériové verze odličuje také interiérem. Sedadla a další detaily interiéru jsou provedená v kůži, spojené s Alcantrou. Na palubní desce a ve výplni dveří pak také najdeme prvky z uhlíkových vláken. MTM nabízí Volkswagen Amarok V8 Passion Desert zhruba za 5,5 milionu korun.vwam03_56d40dffdcfab