Volkswagen se v Ženevě představil se svou novou vlajkovou lodí, která ovšem vůbec Evropský trh nenavštíví, a půjde rovnou na Čínský trh. I proto je trochu paradoxní, že se Volkswagen zvolil k její premiéře právě švýcarské město.

Název této nové luxusní limuzíny vychází z mytologie. Fides byla římskou bohyní věrnosti a dobrých úmyslů. Zdali bude mít i tento vůz na trhu dobré úmysly nevíme, ovšem s rozvorem tří metrů a délkou větší jak pět metrů bude určitě vzbuzovat respekt. Na místním trhu pak bude vůz umístěn nad Magotan.vw20_56d57aadd32ec

Automobil byl vyvinut v Německu. Jeho linie jsou pro Volkswagen charakteristické a dalo by se říci, že se jedná o takový prodloužený Passat s několika nevýraznými změnami v celkovém vzhledu vozidla. Automobil působí minimalisticky, ovšem velmi funkčním dojmem. Phideon navíc vypadá i jako poměrně úspěšný sportovec. Tomu nahrává i poměrně velká šířka automobilu 1,87 m. a i jeho výška 1,48 m., což jasně dokazuje, že se nejedná o MPV.vw30_56d57aaddd316

Pod kapotou tohoto vozu dřímá přeplňovaný, zážehový, vidlicový šestiválec o objemu 3,0 l. a výkonu 220 kW. Tento výkon putuje na obě nápravy, pohon všech čtyř kol 4Motion je tak tak základem. Jedná se o první verzi tohoto modelu, ovšem ne poslední. Časem by se měla objevit i předokolka s dvoulitrovým čtyřválcem a později dokonce i plug-in hybrid. Diesely ovšem neočekávejte, nejlidnatější země světa jim příliš neholduje.vw84_56d57aae0c73b

Volkswagen se již dávno neprezentuje jako lidová značka a tento model to jen potvrzuje. Elektrické dovírání dveří, elektricky vyhřívaná sedadla s ventilační a masážní funkcí, tříbarevné osvětlení interiéru, nebo třeba vzduchové odpružení, které je zárukou hedvábně hladké jízdy. Phideon by měl mít také noční viděné a head-up display, adaptivní tempomat a kamery kolem celého vozu.