Že za to Američani umějí řádně vzít, to je známo už spoustu let. Ale že za to umí vzít i s takovým Audi R8 V10 Spyder, to se ví až letos. Americkým STaSIS se podařilo upravit běžně 525k desetiválec až na dech beroucích 710 koňských sil. A my víme jak toho

STaSIS Engineering začal jako profesionální kariéru jako řadový prodejce Audi na severoamerickém trhu. Jenomže po chvíli už mu sériové modely přestaly vonět a začal být lehce kreativní. Prvních pár let to byly jen drobné kosmetické změny, menší hardwarové zásahy, ale s jídlem roste chuť a dnes už se směle rovná s evropskými mistry v oboru. Tedy co se aspoň audin týká. Jeho posledním a asi i nejodvážnějším počinem bylo Audi R8 V10 Spyder, jehož výkon měl být posunut minimálně o padesát procent.

 

50% nárůst čehokoliv je pořádné sousto a i když se to STaSIS ve finále vlastně nepodařilo, i tak se dostali hodně daleko. Vidlicovému desetiválce posadili na záda pořádný kompresor generující plnící tlak jen 0,5 baru, ale i tak to ruku v ruce s průchodnějším nerezovým výfukem výfukem a upraveným motor-managementem hodilo ve výsledku 710 koní a 710 Nm. Masivní zátah kompresoru navíc dostává posádka pocítit v širokém rozpětí 2.000 až 7.500 rpm. Neskončilo to ale jen u honby výkonu a jako přidanou hodnotu ve STaSIS pomysleli také na brzdy. Sice to jsou klasické ocelové kotouče, ale průměr 390 resp. 355 mm v kombinaci s osmi a čtyřpístkovými třmeny to snadno smaže.