Škoda Auto odhalilo novinku v podobě sériového Kodiaqa, ne však úplně

Oslava čtvrt století mladoboleslavské automobilky pod křídly koncernu Volkswagen přinesla nejen spoustu ohlížení do minulostí, ale také náhledy do budoucnosti a jedním z nich byla i ukázka sériové verze Škody Kodiaq.

Oficiální premiéra automobilu Kodiaq v jeho sériové podobě je naplánováno na podzimní autosalon v Paříži. Mnoho o jeho vnějších tvarech prozradil již koncept Vision S, ovšem realita bude přeci jen trochu jiná. Na tiskové konferenci, kterou Škodovka pořádala k výročí 25 let pod křídly Volkswagenu, přinesla nejen mnoho připomenutí toho nejzajímavějšího, co se za posledních 25 let ve Škodovce událo, a také plány do budoucna, přinesla také hmatatelných důkaz momentální úspěchů automobilky a to sériovou verzi Škody Kodiaq.skko23_570cc7f57907b

Ta se před zraky přítomných mihla jen na opravdu malou chvíli. Neukázala se však v celé své parádě, ale se zamaskovanou přední a zadní částí. Automobil stál na velkých 20 ti palcových kolech a nesl, stejně jako je tomu u modelů Fabia či Superb, výraznou linku po celé délce karoserie. Nechybí ani významný prolis Wing. Výsuvné kliky dveří a minimalistická zpětná zrcátka u sériové verze nečekejte. I přesto však automobil vypadá vskutku u famózně a robustně.skko25_570cc7f5bc2bc

Základem motorové nabídky by měla být čtrnáctistovka TSI, o výkonu 92 kW, a rozhodně bychom se měli dočkat i posílené verze se 110 kW a vypínáním válců ATC. Chybět by neměly ani turbodiesely s objemy 1,6 a 2,0 litrů.sk06_570ccc0a72bea

Vůz by měl využívat platformu MQB a ve třech řadách sedadel nabídne místo pro sedm cestujících. Objem zavazadelníku by měl dosahovat 680 litrů. Cena vozu prozatím nebyla ani naznačena. Podle odhadů bychom však mohli vůz se čtrnáctistovkou, předním pohonem a manuální převodovkou koupit i do 600 tisíc korun.sk02_570ccc0a1e469