Tak je to pár dní, kdy naše automobilka Škoda předvedla novou, faceliftovanou, Octavii RS. A co se tedy změnilo oproti obyčejné verzi. Podle přiložených fotek toho zase tolik není. Bohužel je toho méně, než při představení její předchůdkyně. Z materiálů a

Tedy pokud nepočítám LED světla pro denní svícení a novou volitelnou barvu Antracite. Další trochu neúplnou informací je, že Octavia RS oproti své předchůdkyni zhubla o 20kg (benzín) a 15kg (nafta). Bohužel už výrobce nedoplnil jak této úspory dosáhl, což by bylo rozhodně zajímavé.

Samozřejmě se automobilka zmínila o možnosti zakoupení xenonových světlometů s natáčecí technologií, ale ty si můžete objednat i do obyčejné Octavie.

S motory se bohužel také nestalo skoro nic. V nabídce zůstává 200 PS benzín beze změn (mohli klidně použít verzi z nového Golfu GTI s 210 koňmi). 175 PS nafta už alespoň pracuje v režimu Common-Rail. Volit můžete mezi 6-stupňovým manuálem a dvojspojkovou DSG.

Jak tedy zhodnotit nové eReSo? Bohužel žádná revoluce, ani evoluce. Že by se hlavouni z VW zalekli velmi dobrých prodejů, hlavně v karosářské verzi combi? Té se prodá plných 70%. Budeme si tedy asi muset počkat až na třetí generaci Octavie. Pak se možná změní na eReSu i něco jiného, než jen přední nárazník.