Nejluxusnější ze všech Volkswagenů. I tak by se dal charakterizovat velice specifický vůz značky Volkswagen, který ruší veškerá zaběhlá tabu automobilového světa.

Začátek tohoto tisíciletí znamenal pro Volkswagen práci na jednom z největších projektů jeho historie. Tehdejší šéf Ferdinand Piëch si vzal do hlavy megalomanský projekt ručně stavěné limuzíny, která bude na svou dobu naprostým technickým unikátem. Jeho plán se zadařil a vznikl model Phaeton. Model, který je i po více než deseti letech stále k mání přímo u výrobce.

vwph21_4bd00962da918

Pět let, někdy jen čtyři roky, to je standardní doba obměňování modelových generací vozu. Phaeton však tyto zvyky naprosto popírá. Z amerického trh byl stažen již před deseti lety. Z toho britského až tento rok. Ale například v Číně je stále v prodeji a dokonce i u nás si jej můžete nechat postavit. Stačit vám na to bude 2,43 milionů korun.

vwph10_4bd0096296361

Jak to Phaeton dělá? Odpověď je jednoduchá. Ve své době nabízel tak moderní techniků a design, že je i po tolika letech stále aktuální. Platformu sdílel s Bentley Continental a designéři se věnovali až s přehnanou úzkostí každému detailu, jako je například obložení v interiéru vozu. Navíc je jeho výroba doprovázena vysokými standardy kvality. Továrna v Drážďanech je snad nejčistším místem města a zaměstnanci zde chodí v bílém.

vwph03_4bd00961d2c3c

Dočkáme se tedy již konečně nového Phaetonu? Na příchod nástupce této klasické verze si nejspíše budeme ještě nějaký ten pátek počkat. Tehdejší investice si vyžádala miliardu eur a tato částka se Volkswagenu za model nikdy nevrátila. Všechno to tedy spočívá na bedrech financí. Je logické, že ani tak velká společnost nechce prodělat. Navíc kdo by v dnešní době chtěl limuzínu od Volkswagenu? Pro dostatečné uspokojení stačí nejnovější Passat a ve vyšších třídách se již dá vybírat z prestižnějších značek.