Volkswagen se na autosalónu v Kalifornii blýsknul se vší parádou a dovezl s sebou hned několik horkých novinek. Mezi ty nejdůležitější ovšem patří lehce přepracované kupé-kabrio Eos a hodně zajímavé ač nikým nepotvrzené informace okolo chystaného modelu J

VW Eos

V Kalifornii zažil debut otevřený sportovně střižený model Eos s modernizovaným zevnějškem se kterým se na evropských trzích představí od půlky ledna příštího roku. Stylingové změny se týkají především masky a předního nárazníku, nový je i zadní nárazník a úprav doznaly také koncová světla. Oproti předchozím ročníkům se Eos rovněž dočkal lehce navýšeného výkonu motoru přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce TSI, který už disponuje ne 200 ale 210 koňmi. Na severoamerickém trhu se bude navíc Eos snažit zaujmout spořivým 140k TDI s průměrnou spotřebou 4,8 litru, systémem start/stop a podobnými moderními vymoženostmi.

 

 

VW Jetta R

Není to sice definitivně potvrzeno, ale podle všech informací plány na model Jetta R nikdo nevyvrátil. Aktuálně není Volkswagen Jetta žádný trhač asfaltu a jeho paleta nabízených motorů je vůbec nezvykle skoupá. Z benzínových zástupců si zákazníci zatím stále můžou dovolit nejvýše dvanáctistovku TSI o výkonu 105 koní a dvoulitrové TDI (140 k) zase moc sportovní není. Tomu by měla být udělána přítrž a Jetta R by se mohla postavit po bok sourozenců Golf R a Scirocco R. Největší neznámá ale zatím stále panuje ohledně motorizace. Rozum hlasuje pro 2.0 TFSI, ale některé zdroje tvrdí, že by mohl projít i 3,6l V6 s DSG a pohonem všech kol.

 

Jestli ve Wolfsburgu dodrží slovo a nepokusí se z něj při nějaké změně ve vedení vyvlíknout, dočkáme se už za tři roky produkčního modelu Roadster. 220k malý sporťák si oficiální debut má odbýt na domácím frankfurtském autosalónu v roce 2013 a hned následující rok půjde do výroby. Tedy pokud půjde všechno podle plánu.