Nová otevřená Audi R8 V10 Spyder

Pro milovníky větru ve vlasech je zde nový kabriolet Audi R8 V10 Spyder, který byl představen na veletrhu IAA ve Frankfutu v záři tohoto roku. Nová R8 Spyder má plně automatickou plátěnou střechu, karoserii z lehkého hliníku a motor umístěn ve střední čás

 

 

Karoserie:
Nová R8 sice přišla o střechu, ale určitě nepřišla o šarm, který z ní čiší. Po designové stránce se jedná o jeden z nejpovedenějších kabrioletů současnosti. Vypadá opravdu dynamicky i agresivně, ale přitom neztrácí svojí eleganci. V přední části dominuje klasická mohutná čelní maska chladiče s bohatými chromovými doplňky, které jsou doplněny dynamickými světlomety. Přední sklo je umístěno v hliníkovém rámu. Zadní strana se může pyšnit obrovskými koncovkami výfuky, které jsou integrovány v nárazníku. Zadní světla opticky celou zadní část decentně rozšiřují. Automobil vypadá nejdynamičtěji právě při pohledu z boku a jeho proporce jsou velmi vyvážené, což bývá u kabrioletů někdy problém. 

Střecha:
Elektrohydraulické ovládání střechy, která se otevře přibližně za 19 sekund až do rychlosti 50 Km/h. Střecha se automaticky ovládá tlačítkem pod odkládací přihrádkou nad motorem. Také nesmíme opomenout vyhřívání zadního okna. Střecha je vyrobena z nepromokavé tkaniny, která odolá i rychlé jízdě.

Hmotnost:
Je docela samozřejmé, že otevřená verze nabrala nějaké ty kilogramy na váze. Samotný mechanismus střechy znamená nárůst pouze 30 kg, další úpravy zvýšily celkovou hmotnost na konečných 1720 kg. Nutno podotknout, že pro motor 5.2 V10 FSI to není ani taková váha žádným problémem.

Světla:
Standardním vybavením R8 jsou také světlomety, které obsahují LED diody. Světlo z LED diod je velice podobné dennímu světlu a je proto mnohem přirozenější pro oči při řízení v noci. Tyto žárovky mají dlouhou životnost a extrémně nízkou spotřebu energie.

Interiér:
Špičkový otevřený dvousedadlový model R8 má prostorný interiér vysoké kvality. Je pohodlný a praktický pro každodenní používání. Elektricky nastavitelná sedadla umístěná v dokonalém souladu s nastavitelným volantem a jasnými, logicky uspořádanými budíky. Dále vůz nabízí kožený interiér, Audi Music, iPod systém, vyhřívaná sedadla, DVD satelitní navigaci a namontované citlivé mikrofony pro lepší přenos hlasu. Standardní výbavou jsou přední i boční airbagy. Zadní přepážka zahrnuje integrovanou ochranu proti překlopení ve formě dvou vyztužených plechů.

Pohon:
O pohon tohoto modelu se stará atmosferický motor V10 o zdvihovém objemu 5.2 l, který by měl v tomto modelu dávat nejvyšší výkon 520 koní a kroutící moment 530 Nm. Výkon odráží velice působivou kapacitu: zrychlení z 0-100 Km/h za 4,1 sekund. Maximální rychlost je něco okolo 312 km/h. 5,2 litrový motor s FSI vstřikováním paliva má vysoký 12,5:1 stupně stlačení, který přispívá k právě zmíněnému vysokému výkonu. R8 je vyráběna jak s šestistupňovým manuálním řazením, tak i s automatickou převodovkou R-tronic s možností řazení pádly pod volantem. Díky pohonu všech kol, můžete očekávat výtečné jízdní vlastnosti a světlou trakci za jakýchkoliv podmínek, rychlost při zatáčení a stabilitu. Podvozek je nastavitelný a tak si řidič může vybrat mezi dvěma polohami.

Kola:
U 5,2 litrového motoru jsou stylová 19 palcová litá kola obutá vpředu do 235/35 a v zadu do 235/30. Samozřejmě si můžete vybrat i volně dostupné pneumatiky 305/30. Brzdy nabízejí působivý výkon o které se starají 4 vrtané a vnitřně větrané kotouče s osmipístními brzdiči v předu a čtyřpístními v zadu. Kotouče z uhlíkových vláken jsou samozřejmě možné za příplatek.

Podvozek:
Stabilizace podvozku ESP má i sportovní mód, který se dá případně vypnout. V poslední řadě zmíníme i funkci Hill Hold Control. Pod tímto anglickým názvem se skrývá asistent pro rozjezd do kopce. Je to doplněk funkce ESP. Asistent pro rozjezd do kopce umožňuje pohodlné rozjetí do kopce bez rizika couvnutí. Pokud řidič po zastavení v kopci uvolní brzdový pedál, systém udrží po dobu až 2 sekund tlak v brzdném systému. Při rozjezdu řídicí jednotka tlak postupně snižuje. Tento prvek komfortní elektroniky můžete najít např. u Škody Octavia.

Cena:
Prodej by měl začít v roce 2010 a předběžná cena se odhaduje kolem 3.5 mil Kč.