Premiéra nového konceptu jménem T-Prime GTE se odehrála včera na autosalonu v Pekingu. Volkswagen nám již týden dopředu nabídl fotografie, které naznačovaly něco málo z této novinky, nyní však víme úplně vše. Dle automobilky se jedná o stejně pohodlný model, jako jsou sedany, prostorný jako kombíky a agilní jako sportovní vozy. Výhodou je také jeho úspornost, která se vyrovná i kompaktům.vw200_571ddb01e95c7

Agilnost je jedním z klíčových komponentů co možná nejnižší spotřeby pohonného ústrojí. T-Prime je hybridem a o jeho pohon se tak stará kombinace přeplňovaného benzínového dvoulitru a elektromotor, kteří jsou zakomponováni do osmistupňové automatické převodovky. Celkový výkon pohonného ústrojí činí 280 kW. Točivý moment vrcholí v 700 N.m. Celý koncept je čtyřkolkou, ovšem pohon zadních kol má na starosti konvenční mezinápravová spojka Haldex.vw204_571ddb026fc7e

O sportovním charakteru vozu vypovídá zkratka GTE v názvu konceptu. T-Prime je sportovně laděný což je znát i na vlastnostech. Z nuly na sto kilometrů v hodině by měl být vůz schopen zrychlit za šest sekund a nejvyšší dosažená rychlost by měla být 224 km/h.vw400_571ddb038f0a7

Díky nejnovější stavbě baterií umístěných pod podlahou zavazadelníku, by měl být vůz schopen ujet až 50 kilometrů jen na elektřinu. Kombinovaná spotřeba díky hybridnímu pohonu činí 2,7 litrů na 100 kilometrů. Toto číslo je však dost nereálné a ví to i Volkswagen, proto uvádí i spotřebu vozu v reálném světě, která by se měla pohybovat kolem osmi litrů.vw003_571ddb01ad8be

Media se domnívala, že tento model představuje třetí generaci Touaregu. Automobilka však tvrdí, že se jedná o zcela nový model velkého SUV, který bude stát ještě nad Touragem.