Myslíte si, že stáčení kilometrů je praktikou, kterou se již podařilo vymýtit? Pak se bohužel mýlíte. Kilometry se i přes přísné kontroly a záznamy dále snižují vesele dál. Nejčastěji k tomu dochází u automobilů, které patří k těm nejprodávanějším tedy u Ocravie, Fabie a Passatu.

Octávky v tom jedou naplno
Zájemce o ojetou Octavii by si měl dávat opravdu velký pozor. Společnost Cebia totiž zjistila, že stočený tachometr má 49% šanci na to, že narazí na vůz se stočeným tachometrem. V praxi to tedy znamená, že každý druhý vůz má stočené kilometry, což je něco naprosto alarmujícího a neuvěřitelného. U ostatních dvou zmíněných modelů je pravděpodobnost stočených kilometrů o něco menší, i když stále neuvěřitelně vysoká a to 45%.

A kdo dál?
Krom značek Škoda a Volkswagen se nejvíce kilometrů stáčí také u vozů značek BMW, Ford, Audi a Renault. Nejméně stočených kilometrů pak mají Hyundai a Kia. U Hyundaie mělo minulý rok stočený tachometr osmnáct procent vozů a u Kie jen šestnáct procent.
Rekordy
Mezi smutné rekordmany stočených kilometrů patří Volkswagen Passat stočený o 500 tisíc kilometrů, na 250 tisíc. Dalším kuriózním rekordmanem je i BMW, u které bylo stočeno z 431 tisíc na 43,1 tisíc kilometrů a to prostým umazáním jedné nuly. A ještě jedno BMW, kterému někdo ubral minimálně 460 tisíc kilometrů.

Statistiky
Běžně jsou vozidla stáčena o 80 až 150 tisíc kilometrů a celková míra stočených ojetin se pohybuje na hranici 40ti procent. Průměrný stav tachometrů je pak udáván s hodnotou 142 tisíc kilometrů.

Prodej ojetých osobních aut na našem trhu rok od roku roste. Jen v tom minulém o šest procent na 660 tisíc vozů. Z toho 509 tisíc automobilů bylo koupenu v tuzemsku a zbytek tvořily vozy s individuálním dovozem. Průměrná cena ojetého vozu je pak 196 tisíc korun a celkový objem trhu s ojetými vozy pak utváří částku 130 miliard korun. Stoupají však i prodeje vozů nových. V minulém roce dokonce o pětinu na téměř 231 tisíc prodaných kusů.