/    Sportovní výkony a praktická využitelnost bez kompromisů
/    Systematické zdokonalování všech detailů
/    Maximální výkony v kombinaci s přesvědčivou hospodárností
/    Výbava ze světa high-tech s uzávěrkou diferenciálu, progresivním řízením a DCC
/    Exkluzivní výbava, rozsáhlé možnosti individualizace

SEAT Leon CUPRA 290

Jeden z nejlepších sportovních vozů pro každodenní provoz nyní nabízí ještě vyšší výkon a ještě více emocí. CUPRA 290, vrcholná verze velmi úspěšné modelové řady Leon, nyní poskytuje nejvyšší výkon 213 kW/290 k, který je zárukou výjimečných sportovních výkonů v kombinaci s vynikající hospodárností. Ohromující design, individuální nabídka výbavy na přání a excelentní kvalita jsou dalšími přednostmi, díky nimž je Leon CUPRA skutečně velmi speciálním vozem. A jak je pro SEAT typické, výjimečný poměr cena/výkon je samozřejmostí.

SEAT Leon CUPRA, nabízený v karosářských variantách Sport Coupé, pětidveřový hatchback a kombi Sports Tourer, je velmi oceňován novináři i zákazníky. V odborném motoristickém tisku napříč Evropou se model CUPRA stal okamžitě pravidelným vítězem srovnávacích testů. Jeho majitelé milují jeho design a jízdní vlastnosti ve spojení s prémiovým vzhledem a dojmem.

„CUPRA je esencí značky SEAT a my o tuto ikonu i nadále pečujeme a zdokonalujeme ji,“ říká Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT S.A. „Nový model CUPRA 290 dává ve všech směrech najevo know-how značky SEAT. Je to kultivovaný, vysokovýkonný vůz, který kombinuje výraznou dynamiku s klidným komfortem při cestování na dlouhé vzdálenosti a přesvědčivou kvalitou.“
001-LEON-CUPRA-290-small
Koncentrovaný soubor prvků ze světa high-tech zaručuje enormní výkon nového modelu Leon CUPRA 290. Na vrcholu stojí motor 2.0 TSI s dvojitým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a výkonem 213 kW/290 k. Adaptivní regulace podvozku DCC, uzávěrka předního diferenciálu, progresivní řízení, volič jízdních režimů CUPRA Drive Profile a sériově dodávané přední světlomety LED jsou dalšími příklady nejmodernější techniky.

Nová výfuková soustava je nejen výrazně lehčí, ale má také nižší zpětný tlak, který přispívá k vyššímu výkonu. Kromě toho však poskytuje podmanivý, přirozený zvuk, jehož intenzita je jemně modulovaná podle otáček motoru. Díky tomu je řízení modelu CUPRA ještě emocionálnějším zážitkem.002-LEON-CUPRA-290-small

„CUPRA 290 nabízí nejlepší možnou kombinaci sportovní dynamiky, klidného komfortu a jedinečného stylu,“ říká Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT S.A., zodpovědný za výzkum a vývoj. „Nepřetržitý vývoj a zdokonalování našich vrcholných modelů ukazuje, jak jsou pro nás řidiči modelů CUPRA důležití. S novou verzí CUPRA 290 získají ještě emocionálnější vůz, s lepšími výkony a zcela novým zvukem.“

Design – emocionální a výkonný

Designérský styl modelu Leon se dočkal od zákazníků extrémně dobrého přijetí. Jako jeden z nejdůležitějších důvodů pro koupi je design základem skvělého úspěchu nové modelové řady Leon. Tento designérský styl byl systematickým vývojem posunut na novou úroveň. Leon CUPRA tak přináší nový druh rovnováhy mezi výkonem a elegancí. Výrazné prvky, zejména na přídi a zádi, již na první pohled naznačují vysokou úroveň výkonu vrcholného modelu řady Leon.

Kola z lehké slitiny mají exkluzivní design, zatímco individualita modelu CUPRA je umocněna červenými brzdovými třmeny a tmavě tónovanými skly bočních a zadních oken. CUPRA 290 je vizuálně odlišena jedinečnými 19“ koly s dvoubarevným lakem v odstínu titanu, zatímco aerodynamický paket se střešním spoilerem zdůrazňuje prodloužené linie a sportovní charakter, stejně jako černé kryty vnějších zpětných zrcátek a nápisy CUPRA na brzdových třmenech.

Styl a kvalita v interiéru

Zdůrazněná dynamika exteriéru plynule přechází do interiéru modelu SEAT Leon CUPRA, který se odlišuje sportovním volantem CUPRA v exkluzivním designu s dole zploštělým věncem. Díky dokonalému čalounění a obšití perforovanou kůží skvěle padne ruky a umocňuje zážitky ze sportovní jízdy s precizní ovladatelností. Dalším exkluzivním prvkem modelu CUPRA jsou vrcholná sportovní sedadla čalouněná tmavě šedou Alcantarou s bílým prošíváním. Mezi prvky výbavy na přání patří anatomická sedadla s extrémně dobrým bočním vedením. Pedály a prahové lišty jsou z hliníku. Ozdobné prvky v interiéru mají leskle černou povrchovou úpravu (v nabídce jsou také klasické chromované prvky).

Vysokou úroveň řemeslného zpracování modelu Leon CUPRA umocňují ušlechtilé detaily, mezi něž patří precizní kontrastní prošívání na volantu a hlavici řadicí páky, přehledně uspořádané ovládací prvky klimatizace a trojrozměrně tvarované ozdobné prvky. Všechny plochy jsou měkké na dotek, při němž vyvolávají příjemný pocit. Zvláštní pozornost v interiéru modelu CUPRA si zasluhuje dekorační osvětlení. Diody LED ve výplních dveří zvýrazňují kontury vnitřního designu a vytvářejí v prostoru pro cestující prémiovou atmosféru.

Pohon – vrcholné výkony sériově

CUPRA je symbolem síly, výkonu, dynamiky – a Leon CUPRA všechny tyto přísliby dokonale naplňuje. CUPRA 290 s mechanickou převodovkou nebo na přání dodávanou převodovkou DSG dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Maximální točivý moment 350 N.m je nyní k dispozici v ještě širším rozsahu otáček od 1700 do 5800 min-1 a zaručuje pozoruhodnou hnací sílu v každé situaci. Nový Leon CUPRA 290 je navzdory tomu pozoruhodně úsporný. Průměrná spotřeba paliva obou výkonových variant je pouhých
6,5 litru na 100 kilometrů s převodovkou DSG a 6,7 litru na 100 kilometrů ve verzi Leon SC s mechanickou převodovkou. To odpovídá hodnotám emisí CO2 pouhých 149 g/km, resp. 156 g/km (Leon SC).

Sportovní výkony modelu Leon CUPRA 290 lze na přání posunout na ještě vyšší úroveň paketem Performance (standardně dodávaným ve verzi SC CUPRA), který zahrnuje sadu brzdových třmenů Brembo, exkluzivní design kol a speciální pneumatiky.

Technicky vyspělé komponenty motoru

Jednotka 2.0 TSI reaguje jako skutečný sportovní motor spontánně na každý pohyb pedálu plynu a vyznačuje se obrovskou chutí po vysokých otáčkách. Poháněcí jednotka, přeplňovaná turbodmychadlem s výjimečně rychlými reakcemi, překypuje vyspělou technikou a průkopnickými konstrukčními prvky. Mezi ně patří dodatečné nepřímé vstřikování paliva, které doplňuje přímé vstřikování paliva FSI při částečném zatížení, čímž snižuje spotřebu paliva a emise pevných částic. Vstřikování FSI přichází ke slovu při spuštění motoru a v oblastech vyššího zatížení.

Převodovka – mechanická nebo DSG

Nový Leon CUPRA je sériově vybaven šestistupňovou mechanickou převodovkou s lehkou hořčíkovou skříní. Alternativně může být hnací síla motoru přenášena dvouspojkovou převodovkou DSG. Stejně jako u mechanické převodovky mají její nižší převodové stupně krátké převody, zatímco dlouhý převod šestého stupně snižuje spotřebu paliva. Obě převodovky se mohou pochlubit také vysokou účinností.

Podvozek – high-tech pro preciznost a dynamiku

Modely CUPRA byly vždy synonymem vynikající dynamiky, precizní agility a ohromujícího sportovního charakteru. Nový Leon CUPRA posouvá ovšem laťku ještě o pořádný kus výš – v každém ohledu.

•    Adaptivní regulace podvozku DCC
Nová generace adaptivní regulace podvozku DCC, vyvinutá speciálně pro model CUPRA, je ještě citlivější a pohotovější. Během milisekund přizpůsobuje charakteristiku podvozku aktuálním podmínkám.

•    Uzávěrka předního diferenciálu
Uzávěrka diferenciálu s omezeným prokluzem výrazně vylepšuje trakci a ovladatelnost tohoto vozu s pohonem předních kol. Systém používá hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou spojku, aby optimalizoval trakci a eliminoval nežádoucí vliv hnací síly na řízení. Díky citlivému řízení spojky nedochází ke snížení citlivosti řízení.

•    Progresivní řízení
Součástí sériové výbavy je progresivní řízení, které ještě více vylepšuje agilní ovladatelnost nového modelu Leon CUPRA. Pro řidiče to znamená precizní, citlivé a klidné řízení, které vyžaduje menší pohyby volantem s minimální potřebou přehmatávat, zejména při průjezdu zatáčkou nebo manévrování během parkování. Řízení nového modelu Leon CUPRA pracuje s variabilním převodem.

•    Stabilizační systém s podporou ovladatelnosti
Stabilizační systém ESP byl speciálně pro model CUPRA zdokonalen, aby umožňoval velmi sportovní styl řízení při kompletním zachování bezpečnostních funkcí. Pro extrémně dynamickou jízdu, například na závodním okruhu, může být také deaktivován ve dvou stupních.

•    Volič jízdních režimů CUPRA Drive Profile
Volič jízdních režimů CUPRA Drive Profile umožňuje přizpůsobit charakteristiku nového modelu Leon CUPRA ve velmi širokém rozsahu podle individuálních preferencí řidiče. Kromě režimů Comfort a Sport se inženýři v Martorellu ve zvláštní míře zaměřili samozřejmě na režim CUPRA. Reakce na pohyby pedálu plynu jsou v tomto nastavení mimořádně citlivé, zatímco převodovka DSG pracuje ve svém nejsportovnějším režimu řazení a také adaptivní regulace podvozku DCC, progresivní řízení a uzávěrka předního diferenciálu pracují ve svém nejsportovnějším nastavení.

Inovativní technika a asistenční systémy

Inženýři značky SEAT sestavili pro nový model Leon CUPRA portfolio nejmodernější techniky, které zahrnuje přední světlomety LED a multikolizní brzdu, která pomáhá zabránit sekundárním kolizím v případě nehody. Součástí sériové výbavy je také informační a zábavní systém SEAT Media System Plus. Mezi prvky výbavy na přání patří bezpečnostní asistenční systém ACC se systémem Front Assist a funkcí nouzového brzdění City, sledování únavy řidiče a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.

Přední světlomety LED
Přední světlomety LED v kombinaci se světly LED pro denní svícení a zadními světlomety LED jsou sériovou výbavou modelu SEAT Leon CUPRA. Světlomety LED mají kromě svého expresivního designu mnoho dalších předností – například osvětlují vozovkou světlem s barevnou teplotou 5500 Kelvinů. Protože se toto světlo velmi podobá dennímu světlu, nedochází k únavě očí.

ACC a Front Assist
Mimořádně důležitou roli mezi asistenčními systémy pro nový SEAT Leon CUPRA hraje adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control). Radarový systém udržuje nastavenou rychlost jízdy a vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla automatickým zrychlováním a zpomalováním v plynulé dopravě. Front Assist, včetně funkce nouzového brzdění City, dokáže zabránit kolizím pomocí radarového senzoru, který sleduje dopravu před vozidlem.

Nejnovější generace informačního a zábavního systému
Nový SEAT Leon CUPRA přichází na trh s nejmodernějšími informačními a zábavními systémy v sériové výbavě. Ovládací systém SEAT Easy Connect umožňuje ovládat veškeré zábavní a komunikační funkce, i mnoho rozmanitých funkcí vozidla, prostřednictvím dotykového displeje na přístrojové desce. Na přání dodávaný navigační systém má stejné funkce jako Media System Plus, a navíc navigační funkci s hlasovým ovládáním.

Nejvyšší úroveň konektivity
Konektivita, nepřetržité spojení s digitálním světem, je pro mnoho lidí hlavní součástí moderního městského životního stylu. Leon CUPRA 290 nabízí nejvyšší úroveň konektivity. MirrorLink je dokonalou technologií pro bezpečné ovládání chytrých telefonů a mnoho jejich funkcí a aplikací prostřednictvím informačního a zábavního systému. Funguje snadno a hladce se stále větším počtem chytrých telefonů Android, kompatibilních se systémem MirrorLink.

Nová aplikace SEAT ConnectApp – hovořte, nepište
Nová aplikace SEAT ConnectApp dokonale využívá integraci systému MirrorLink. Řidič je vždy připojen a zároveň se může maximálně soustředit na sledování provozu. Mezi hlavní funkce patří „Předčítání“ („Read to me“) a „Hlasová odpověď“ („Voice Reply“). Funkce čtení textu převádí příchozí zprávy, například e-maily, textové zprávy, aktualizace z Facebooku nebo Twitteru, do hlasové podoby a čte je nahlas a srozumitelně.

SEAT Full Link poskytuje maximální konektivitu
Nový svět konektivity značky SEAT není zdaleka přístupný pouze pro uživatele chytrých telefonů kompatibilních se systémem MirrorLink. SEAT Full Link, řešení pro konektivitu, zahrnuje také funkce systémů Android Auto a Apple CarPlay – v těch zemích, kde jsou tyto technologie lokalizovány.

Výbava – exkluzivní a individuální

Leon CUPRA potvrzuje své postavení vrcholného modelu produktové řady SEAT také progresivním řízením, adaptivní regulací podvozku DCC, uzávěrkou předního diferenciálu, voličem jízdních režimů CUPRA Drive Profile, 19“ koly a vysokovýkonnou brzdovou soustavou. Model CUPRA 290 jezdí na 19“ kolech a je rozpoznatelný podle černých krytů vnějších zpětných zrcátek a červených brzdových třmenů s nápisem CUPRA. Součástí sériové výbavy jsou také přední světlomety LED a zadní světlomety LED. Komfortní paket sériově zahrnuje senzor deště, senzor světla a samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, zatímco Leon CUPRA je sériově vybaven také tempomatem, klimatizací Climatronic a asistentem dálkových světel. Vrcholná sportovní sedadla čalouněná Alcantarou, volant CUPRA a Media System Plus s 6,5“ barevným dotykovým displejem rozšiřují rozsáhlou výchozí výbavu modelu Leon FR.

Vzhled modelu Leon CUPRA lze dále individualizovat pakety White Line, Black Line a Orange Line. Rámečky masky chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a části dvoubarevných kol z lehké slitiny jsou lakovány příslušnou barvou – v případě paketu Orange Line se jedná o odstín oranžová Cup Racer.

Na českém trhu lze nové modely SEAT Leon CUPRA 290 již objednávat ve všech třech karosářských variantách. Vstupní cena třídveřové verze Leon SC CUPRA 290 je 785 900 Kč, pětidveřový model Leon 5D CUPRA 290 lze pořídit již za 733 900 Kč, zatímco ceny prostorného kombi Leon ST CUPRA 290 začínají od částky 763 900 Kč. Bezstarostnou jízdu v nejvýkonnějším modelu produktové palety značky SEAT si mohou zákazníci výhodně dopřát také v rámci operativního leasingu SEAT OLÉ SPORT, a to již od 14 999 Kč měsíčně (5D), resp. 15 999 Kč měsíčně (ST). Více informací naleznete na www.seatole.cz.