* Za víkend bylo zničeno: 1 disk doprovodný kamion DAF, 4 disky Audi DTM

Mistrovství Evropy Hill Climb Championship

Po vynechání závodu v Portugalsku, kde se nenaplnila skupina E2-SH, což by znamenalo boje jen za poloviční body, se náš tým přesunul do malebného Španělského města Arriondas na 45. ročník Subida Internacional al Fito .

Tato trať svým profilem (porovnatelným s rychlostní vložkou pro Rally) vyhovuje spíše speciálům poháněných na všechna 4 kola. Ale velká konkurence v kategorii již neumožňuje vynechat tento závod, a tak se doprovodný kamion se speciálem Audi DTM upraveným v dílnách SVC GROUP pro závody dovrchu, vydal na 2500km dlouhou cestu do Španělska, aby se pokusil získat alespoň nějaký bodík.
AUDI TT-R DTM-01
Zde patří poděkování pořadatelům za přívětivé chování včetně bezproblémového vyřízení všech formalit od postavení depa, až po závod. Organizace závodu je na vysoké úrovni. Jede se zde systém, který je i dle nás super, tedy v sobotu dva tréninky a jedna závodní a v neděli obráceně jeden trénink a 2 zavodní, kde součet dvou nejrychlejších časů z jízd určí vítěze.

Počasí se k našemu speciálu otočilo zády již ve Francii na prvním závodě, a tak nejenže máme nejmíň koníků pod kapotou, ale také silnice nám díky zimě a dešti jen pod jednou poháněnou nápravou nepříjemně klouže.

Ale zpět k závodu. Tréninkové jízdy signalizovaly, že technika i pilot V. Vitver jsou v kondici a Audi si zde zajížděla velice kvalitní časy a zlepšili si své osobní rekordy. Sobotní odpolední jízda se již jela za sucha, a tak úkol zněl jasně – zajet co nejlepší čas a připravit si co nejlepší výchozí pozici na neděli, kdy se mělo počasí již dle předpovědi umoudřit. Vláďa i Audi k jízdě nastoupili velice namotivovaní a sobotní závodní jízdu zajeli v absolutně nejrychlejším čase aut se střechou nad hlavou.AUDI TT-R DTM-03

V neděli bohužel opět pršelo a bylo jasné, že se bude rozhodovat na mokré či osychající vozovce. Do první závodní jízdy se tedy nastupovalo na mokrých pneu. Bohužel neznalost těchto pneu a i to, že pilot, jak sám přiznal, byl na jeden z úseků naivně moc rychlý. Tím se nevyhnul kontaktu se svodidly, což zapříčinilo nemožnost jízdu dokončit. Po této kolizi se podařilo mechanikům za 20 minut vyměnit utržené zadní zavěšení kola a Audi polepit, aby mohla nastoupit do třetí a rozhodující jízdy. Ta sice nebyla nejrychlejší, ale jak pilot, tak Audi ukázali své kvality a zkušenosti a dojeli si pro 1 místo ve třídě E2-SH a 10. místo absolutně kdy za sebou nechali i formulové a WRC speciály. Jako bonus byli i v neděli absolutně nejrychlejším autem se střechou nad hlavou.

Tento úspěch posunul SVC GROUP Czech Nationál Team v absolutní klasifikaci Mistrovství Evropy Hill Climb Championship na první místo ve skupině E2-SH a na 4 místo v celkové klasifikaci kategorie II bez rozdílu vozidel a tříd a rovněž nejlépe hodnoceným teamem v této kategorii II hned za fenomenálními Itali.

Poděkování patří partnerům : SVC GROUP s.r.o.- výrobce tažných zařízení, Triumf Professional Tools s.r.o.- dodavatel profesionálního nářadí, LSC MOTORSPORT s.r.o. – elektronika závodních vozidel, AUTO KELLY a.s.

Další závod Mistrovství Evropy se koná 4-5.5.2012 na slavné trati ECCE HOMO v českém Šternberku, kam Vás náš team srdečně zve.

Libor Olič

Sporťák od BMW a Toyoty

Previous article

Sportovní kupé od Škodovky, to je Atero!

Next article

You may also like

More in Motorsport