Cross Caddy rozšiřuje rodinu lifestylových modelů na českém trhu

Volkswagen Užitkové vozy doplňuje novým modelem Cross Caddy rodinu mimořádně oblíbených a úspěšných lifestylových modelů Cross

Nový Cross Caddy dává své postavení svébytného modelu ihned najevo individualizovanými vnějšími prvky. Černé lemy kolem podběhů kol, černé boční prahy a černé spodní hrany předních a zadních nárazníků vytvářejí robustní vzhled. Černé doplňky výrazně vystupují z ploch lakovaných v barvě karoserie a vizuálně tvoří jeden celek s bočními prahy, jejichž černá plocha je protažena až do dveří. Stříbrně zbarvené ochranné panely spodní části vozu vpředu a vzadu a boční ochranné lišty na bočních prazích završují terénní charakter. Stříbrnou barvou se lesknou rovněž podélné střešní nosiče. Také tmavě tónovaná skla zadních bočních oken a zadního okna a ztmavená krycí skla zadních svítilen přinášejí výrazné vizuální odlišení.
 
To samé platí pro interiér. Přední sedadla s vyhříváním a bederními opěrkami vytvářejí společně s kůží obšitým volantem (se standardním airbagem, na přání multifunkční volant) příjemné prostředí pro řidiče, které se vyznačuje harmonickými ergonomickými vlastnostmi. Odpovídající atmosféru navozují výdechy ventilační soustavy s leskle černým povrchem a stříbrnými rámečky, přední sedadla čalouněná tkaninou s dvoubarevným vzorkem, výškově a podélně nastavitelná středová loketní opěrka, hlavice řadicí páky a páka ruční brzdy s šedým ozdobným stehováním a barevně odlišené výplně dveří.
 
Cross Caddy navíc usnadňuje každodenní řízení sériově dodávaným tempomatem, asistentem pro rozjezd do kopce Hill Hold a paketem Světlo a výhled. V závislosti na zvolené výbavě mohou cestující v interiéru využívat až 24 odkládacích přihrádek včetně přihrádek ve dveřích (do dveří vpředu lze uložit lahev o objemu 1,5 litru), na středové konzole, ve středové loketní opěrce, na přístrojové desce, v podlaze před druhou řadou sedadel, pod sedadlem řidiče a pod stropem. Součástí promyšleného konceptu odkládacích míst jsou také dva držáky pro nápoje mezi předními sedadly. Na konci středové konzoly před druhou řadou sedadel se nachází ještě jeden držák pro nápoje. Cross Caddy se dodává výhradně s krátkým rozvorem v pětimístném i sedmimístném provedení.
 
Výjimku tvoří Cross Caddy ve skříňové verzi, která je vždy dvoumístná. Pro přepravu drobného zboží a expresních zásilek poskytuje dostatek prostoru nákladový prostor o objemu 3,2 m3. Nákladový prostor je přístupný jak zezadu, tak i z obou stran, kde jsou boční posuvné dveře. Sériově montované zadní výklopné víko může být na přání nahrazeno asymetricky dělenými křídlovými dveřmi, po jejichž otevření je přístupný nákladový prostor vysoký 1116 mm a široký až 1558 mm. Šířka mezi podběhy je 1170 mm. Kromě jedinečného vnějšího designu a sériově dodávaného elektrického a vizuálního paketu se mohou zájemci o skříňovou dodávku Cross Caddy rozhodnout také pro paket výbavy „Cross“, s nímž se skříňová verze přibližuje z hlediska výbavy osobní variantě. Součástí sériové výbavy je ESC a airbag řidiče.
 
V osobní verzi má Cross Caddy ve své výbavě kromě nejnovější generace ESC rovněž čelní, boční a okenní airbagy, úchyty pro dětské sedačky Isofix na vnějších sedadlech ve druhé řadě, světlomety pro denní svícení a vyjímatelnou druhou řadu sedadel. Mezi další sériově dodávané prvky výbavy modelu Cross Caddy patří centrální zamykání s dálkovým ovládáním, odkládací přihrádky před druhou řadou sedadel a výškově i podélně nastavitelný bezpečnostní sloupek řízení. Rozšířená sériová výbava zahrnuje uzamykatelnou odkládací schránku před sedadlem spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kosmetická zrcátka v protislunečních clonách, sítě pro zavazadla ve stropním rámu, zásuvku pod sedadlem řidiče a rádio RCD 210 s přehrávačem CD a čtyřmi reproduktory.
 
V nabídce výbavy na přání pro model Cross Caddy vyniká parkovací asistent, který nabízí automatizované parkování, a to nejen na podélně orientovaná parkovací místa, ale i do mezer kolmých k vozovce, což je velmi praktická funkce pro kurýrní služby. Systém lze aktivovat při rychlosti jízdy až 40 km/h stisknutím tlačítka na středové konzole. Řidič zvolí zapnutím příslušného ukazatele směru stranu vozovky, na níž má být vozidlo zaparkováno. Jakmile ultrazvukové senzory parkovacího asistenta modelu Cross Caddy zaznamenají dostatečně velkou mezeru pro zaparkování, začne fáze asistovaného parkování. Řidič zařadí zpětný chod, a pak už jen ovládá pedály plynu a brzdy. Cross Caddy převezme řízení. Další podporou pro řidiče jsou akustické signály a vizuální instrukce na multifunkčním displeji.
 
Během parkování s parkovacím asistentem je rychlost vozidla omezena na 7 km/h. Systém dokáže také aktivně brzdit, hrozí-li kolize s překážkou. Nicméně odpovědnost za brzdění zůstává na řidiči, protože funkce brzdění parkovacího asistenta nemůže zabránit poškození ve všech myslitelných situacích. Manévrování zjednodušují parkovací senzory vpředu a vzadu. Na základě jejich signálů je na barevném displeji příslušného rádia nebo rádia s navigačním systémem graficky zobrazována situace kolem vozidla při pohledu z výšky. Řidič díky tomu může podle žlutých a červených symbolů sledovat vzdálenost od překážek vpředu a vzadu. Cross Caddy zároveň udává vzdálenost akustickými signály.
 
Na výběr je široká paleta nejrůznějších motorů. Zážehové motory reprezentují dvě úsporné čtyřválcové jednotky TSI, které ze zdvihového objemu 1,2 litru nabízejí díky čtyřem ventilům na válec, přeplňování turbodmychadlem a přímému vstřikování benzinu nejvyšší výkon 63 kW/86 k, resp. 77 kW/105 k. Vznětové motory se dodávají ve výkonových stupních 55 kW/75 k, 75 kW/102 k, 81 kW/110 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Všechny turbodiesely pracují s přímým vstřikováním common rail a vyznačují se velmi tichým během a hospodárným provozem. Motor TDI o výkonu 75 kW/102 k může být na přání kombinován se sedmistupňovou převodovkou DSG, zatímco šestistupňová převodovka DSG je alternativou pro jednotku TDI 103 kW/140 k a exkluzivním partnerem výkonnějšího TDI 125 kW/170 k. Pro modely Cross Caddy je v nabídce rovněž paket BlueMotion Technology v kombinaci s následujícími motory: TSI 77 kW/105 k, TDI 55 kW/75 k, TDI 75 kW/102 k (s nebo bez DSG) a TDI 103 kW/140 k (s nebo bez DSG, bez 4MOTION).
 
U značky Volkswagen Užitkové vozy se pod doplňkovým označením „EcoFuel“ skrývají motory na zemní plyn, které jsou ekologické a zároveň i hospodárné. Cross Caddy, jehož čtyři nádrže pojmou 26 kg zemního plynu, překvapí pozoruhodně nízkou spotřebou pouhých 5,7 kg zemního plynu na 100 km. Dojezd na zemní plyn tak činí cca 450 kilometrů. Po vyprázdnění nádrží na zemní plyn přejde motor o výkonu 80 kW/109 k automaticky na spalování benzinu z 13litrové nádrže.
 
V nabídce nechybí ani verze na LPG. Cross Caddy BiFuel snižuje spotřebu paliva a emise: čtyřválec 1,6 litru o výk
onu 75 kW/102 k ve skříňové verzi má kombinovanou spotřebu 10,3 litru LPG na 100 km. I při provozu na benzin zůstává provoz hospodárný díky hodnotě průměrné spotřeby 8,0 litru Naturalu 95 na 100 kilometrů. To znamená, že Cross Caddy s motorem na LPG snižuje emise CO2 přibližně o deset procent oproti porovnatelnému motoru na benzin. Přídavná nádrž na LPG má objem 44 litrů a je umístěna pod podlahou vozidla bez kompromisů v oblasti funkčnosti nebo využitelnosti nákladového prostoru. Společně s nádrží na benzin o objemu 60 litrů ujede Cross Caddy více než 1100 kilometrů bez zastávky pro doplnění paliva. V režimu na LPG je dojezd cca 430 kilometrů.
 
Cross Caddy je prvním členem rodiny Cross, který je nabízen na přání s trvalým pohonem všech kol. Systém 4MOTION rozděluje hnací sílu nejnovější generací elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex. Systém pohonu všech kol 4MOTION je nabízen pro modely Cross Caddy 2.0 TDI s výkonem 81 kW/110 k, resp. 103 kW/140 k. Kromě čtvrté generace elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex se verze 4MOTION liší rovněž dvoudílným spojovacím hřídelem, zadním diferenciálem, upravenou výfukovou soustavou, speciální palivovou nádrží (rozdělenou na dvě propojené části po obou stranách spojovacího hřídele) a výztuhami podélníků v zadní části karoserie.