Vzhledem k tomu, že svět čeká na příchod Bugatti Chiron, automobilka oficiálně potvrdila, že se jedná o nástupce vozu Veyorn. Po 10 letech od zahájení prodeje a rychlostních rekordů po celém světě, Bugatti produkovala poslední Veyron s příznačně pojmenovaný “La Finale”.

Na to, abyste si koupili tento vůz je trošku pozdě. Hrdý majitel se s ním chlubí ve své garáži, ale byl tak laskav, aby jej propůjčil na přehlídku do autosalonu v Ženevě, kde se najde i první vyrobený Veyron z roku 2005. Pojďme si blíže představit tento skvostný a jedinečný kousek “La Finale”.

Exteriér

Poslední kousek je laděn do tmavého odstínu červené a černé, stejně jako tomu bylo u prvního Bugatti Veyron, který se prodával v letech 2005. Nicméně, bylo vše tak trochu zamícháno aby nový kousek vytvořil jedinečný vzhled. Přední křídlo a dveře jsou vyrobeny s černých uhlíkových vláken, zatímco ostatní části se chlubí červenou barvou. Barvy jsou unikátní samy o sobě.

2015-bugatti-veyron-grand-2

Jedná se o první vůz, který použil barvu z uhlíkových vláken a navíc to rozšiřuje barevnou paletu Bugatti barev z uhlíkových vláken na osm. Název “La Finale” se pyšně honosí na těle vozu. Pod předním světlometem se nachází jedna značka a na spodní straně zadního křídla naleznete další. Kromě toho užasnete nad 16,4 palcovými koly.

Interiér

Kabina je stejně jedinečná. Vše je čalouněné a zabalené do béžové kůže s přídavkem červených doplňků. Celkově je kokpit zabalen do luxusu a jedinečnosti. I zde se nachází barva z uhlíkových vláken a to především na středové desce, skořápce sedadel a vložkách konzole. Další raritou je slon vyrobený z bronzu s černou patinou, který je skutečně skvostný. Díky tomuto detailu bude “La Finale” jedním z nejvyhledávanějších Veyrons za pár let.

2015-bugatti-veyron-grand-3

Hnací ústrojí

Podobně jako “standardní” Veyron Grand Sport Vitesse, je La Finale napájen masivním 8,0 litrovým motorem W-16, který produkuje neuvěřitelných 1183 koní a 1106 liber-stop točivého momentu, což i nadále umožňuje Veyron nosit korunu nejvýkonnějšího produkčního auta na světě. Zrychlení z nuly na sto proběhne za 2,5 sekundy. Maximálka je 431 km/h.

2015-bugatti-veyron-grand-4

Závěr

Bugatti Veyron změnil trh superaut od svého uvedení v roce 2005. Je tedy skvělou vizitkou, že právě “La Finale” je posledním vozem Veyron, který se objeví na ženevském autosalonu. Zároveň to otvírá nové dveře pro další super monstrózní auta, s kterými Bugatti plánuje vyjít do ulic.