V Ingolstadtu to pekelně jiskří a brány Audi opouští jeden elektromobil za druhým. Nejnovějším kouskem je Audi A3 e-tron, atraktivní technická studie s karosérií sedan, která se právě představuje návštěvníkům autosalónu v Šanghaji. Pokud by to byl hybrid,

Studie Audi A3 e-tron si na rozdíl od původních informací z půli měsíce dubna zakládá na karosérii konceptu A3 sedan. Takový krok automobilky se dá snadno vysvětlit – větší atraktivita auta. Když totiž chcete v automobilovém průmyslu opravdu zaválet, musíte umět ohromit, a takového úkolu se dá dosáhnout jenom s něčím, co ještě není v sériové výrobě. Karosérie sedan Audi A3 tento požadavek absolutně splňuje. Nabídku tříprostorového vozu s rozměry 4,44×1,84×1,39 metru byste v současné nabídce automobilky hledali marně.

 

Zbytečné pátrání by rovněž bylo i po plně elektrickém automobile, protože takový v nabídce čtyři kruhy prostě nemají. Není se vlastně ani co divit. Čistě elektrická varianta pohonu je alespoň v případě Ingolstadtu de facto v plenkách a tomu odpovídají také její výkony. Navzdory hromadě vysokokapacitních akumulátorů (12 kWh) není projekt Audi A3 e-tron schopný ujet více jak 54 kilometrů na jedno nabití. Jenomže automobilka by takový handicap ráda vyřešila přestupem k hybridní technologii, což by spočívalo v kombinaci elektromotoru s notoricky známým – avšak vyladěným – ústrojím 1.4 TFSI o výkonu 211 koňských sil. V takovém případě už by auto dávalo mnohem větší smysl, a to i sportovně založeným řidičům. Například slibované zrychlení 0-100 km/h má být jen 6,8 sekund a maximální rychlost dělá 231 km/h.

 

Sedmistupňový automat by pak byl sympatický všem ostatním, stejně jako elegantní karosérie a precizně ztvárněný interiér, který minimálně v případě konceptu nabízí slušný vnitřní prostor (díky rozvoru 2,63 metru) včetně kufru 410 litrů a také pohodlí (kůže, kvalitní látky, rozhraní MMI). Jediným nepřítelem totálního pohodlí by pak mohly být enormní 20“ disky nazuté v nízkoprofilových pneumatikách formátu 245/30, nad kterými pevnou rukou vládne pohotovostní hmotnost okolo sedmnácti metráků.